عضو شورای شهر گفت: یکی از کارمندان همشهری از سال 91 تا 93 در خارج کشور بوده و حقوق می‌گرفته و از سال 93 به بعد هم که مرخصی‌ او به اتمام رسیده به عنوان دورکاری، حقوق دریافت‌ کرده است.

تصویب تحقیق و تفحص‌ از مؤسسه‌ همشهری‌/ پرداخت حقوق به دبیر سرویس خارج نشین همشهری آنلاینبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت نظری عضو شورای شهر تهران در چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در نطق پیش از دستور جلسه شورای شهر‌ گزارشی از نتیجه تحقیق و تفحص‌ از مؤسسه همشهری را ارائه کرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه کلیات‌ طرح با عنوان تحقیق و تفحص‌ از مؤسسه همشهری در فاصله سا‌ل‌های 84 تا 96 مطرح شده است، گفت: الهام فخاری‌، صدراعظم‌ نوری، ناهید خداکرمی،  حق‌شناس، الویری‌، نظری، خلیل‌آبادی، فراهانی و اعطا اعضای متقاضی این طرح هستند.

وی در خصوص دلایل ارائه طرح‌ تحقیق و تحص‌ افزود: ضرورت شفاف‌سازی کارنامه عملکرد اجرایی با توجه به عدم ارزیابی‌های عملکردی طی سال‌های 84 تا 96 و ضرورت شفاف‌سازی کارنامه مالی همشهری طی این سال‌ها و ابهام در ضرورت و چگونگی استخدام‌های سال 95 همشهری از دلایل‌ ارائه این طرح است.

نظری با بیان اینکه ارائه طرح تحقیق و تفحص‌ توسط اعضا به هیأت رئیسه‌ در مهر ماه 96 صورت گرفته است، گفت: طرح تحقیق و تفحص از ریاست شورا به کمیسیون فرهنگی مبنی بر بررسی‌ و اقدام قانونی و اعلام نتیجه ارجاع شد.

وی تصریح کرد: پس از آن که حق شناس ریاست کمیسیون فرهنگی با حاجی مدیرعامل همشهری مبنی بر ارسال اطلاعات و اسناد همشهری مکاتبه کرد، سپس حق‌شناس هم با رئیس شورا در تاریخ 5 آذر‌ 96 مبنی بر درخواست‌ تمدید مهلت‌ رسیدگی به طرح در کمیسیون به علت نقص‌ موجود در تعیین مهلت مکاتبه‌ای کرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: حق‌شناس مجدداً مکاتبه‌ای با حاجی مبنی بر ارسال گزارش تکمیلی عملکرد مؤسسه‌ شامل اطلاعات مربوط به میزان اثربخشی‌ نشریات همشهری و دلیل استخدام فوری و دلیل خرید چاپخانه‌ و چگونگی تعیین دستمزد‌ مدیران عالی کرد.

نظری با بیان اینکه با پیگیری‌های حق‌شناس پاسخ کتبی توسط حاجی در 14 آذر 96 به انضمام 3 لوح فشرده ارسال شد،افزود: بررسی اطلاعات و گزارشات ارسالی همشهری توسط اعضای متقاضی و اعلام عدم کفایت اطلاعات و درخواست ادامه فرآیند طرح مبنی بر دعوت از شهردار تهران جهت حضور در شورا مطرح شد.

وی با بیان اینکه از حاجی دعوت شد تا گزارش او در خصوص طرح تحقیق و تفحص‌ شنیده‌ شود، ادامه داد: در مرحله‌ بعدی از شهرداری تهران دعوت شد تا در خصوص محورهای تحقیق و تفحص‌ سخنان حاجی را بشنود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه وضعیت تبدیل 4 تن از پرسنل شرکت همشهری از قراردادی به رسمی برخلاف‌ دستورالعمل‌ شهردار وقت تهران از حیث‌ دارا نبودن شرایط سوابق خدمتی است، گفت: جذب و انعقاد قرارداد با 2 تن از بازنشستگان صندوق بازنشستگی‌ کشوری از سال 89 تا 96 و انتصاب آن ها به پست‌های معاونتی از دیگر اقدامات مؤسسه همشهری است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: یکی از کارمندان مؤسسه همشهری که از سال 91 برای ادامه تحصیل در خارج از کشور به سر می‌برد، در سال 1393 طی نامه‌ای به مدیرعامل شرکت به لحاظ‌ اتمام مدت مرخصی بدون حقوق او در مرداد سال 93 و عدم امکان بازگشت حضوری به کار تقاضای تبدیل وضعیت و دورکاری کرده است که با تقاضای دورکاری وی از تاریخ یکم شهریور 93 موافقت‌ شد، لذا علی‌رغم عدم حضور او در کشور از آن تاریخ تا سال 95 بر اساس احکام کارگزینی صادره به او به عنوان کارمند مؤسسه همشهری و یا دبیر سرویس همشهری آنلاین ماهیانه حقوق و مزایا پرداخت شده است، همچنین 4 تن دیگر نیز با توجیه‌ انجام دورکاری به رغم‌ عدم حضور‌ مستمر، حقوق و مزایا دریافت کرده‌اند.

نظری ادامه داد: 19 نفر از کارمندان همشهری‌ در سال 90، 20 نفر در سال 91، 33 نفر در سال 92، 54 نفر در سال 93، 35 نفر در سال 94، 51 نفر در سال 95 و 47 نفر در سال 96 علی‌رغم عدم حضور مستمر در محل کار حقوق و مزایای‌ کامل ماهیانه گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: آخرین قرارداد خدماتی و تأمین نیروی انسانی میان همشهری با شرکت کارگستران‌ میثم‌ اشکالاتی دارد که از آن جمله عدم رعایت آیین‌نامه معاملاتی در انعقاد قرارداد از سال 90 تا 96، عدم کسب انجام کار ماهیانه(10 درصد) از شرکت پیمانکار و عدم ارائه مستندات‌ حساب مالیاتی در تمدید قراردادهای سنواتی با شرکت پیمانکار است که موجب فرار مالیاتی پیمانکار شده است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: مؤسسه همشهری 16 نفر را به عنوان مشاور مدیر عامل طی سال‌های 90 تا 96 بدون کارکرد‌ مشخص‌ و بدون مجوز قانونی استخدام کرده است که هزینه‌ 1500000000 تومان را به شرکت‌ همشهری تحمیل کرده است.

طرح تحقیق و تفحص عملکرد روزنامه همشهری تصویب شد

گفتنی است؛ در چل و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طرح تحقیق و تفحص بر عملکرد روزنامه همشهری مطرح شد.

تعداد موافقان این طرح بیشتر از مخالفان بود. با این وجود رسولی مخالف سرسخت این طرح با استناد به آیین نامه گفت: من موافق شفاف سازی و مبارزه با فساد هستم، اما مخالف اتهام زدن به مسئولان هستم.

حجت نظری خطاب به رسولی گفت: وقتی یک نماینده در راستای ایفای وظایف نمایندگی درباره مسائل گذشته تحقیق و تفحص می‌کند، نامش اتهام زدن نیست.

وی افزود: شعار ما شفافیت بود و باید واقعیت را به مردم بگوییم.

فخاری نیز با تاکید بر اینکه همشهری موسسه و روزنامه‌ متعلق به مردم است، گفت: هرگونه استفاده غیراصولی از آن توسط مسئولان و شهرداری به عنوان پرتیراژ‌ترین روزنامه کشور امری ناپسند است.

وی با تاکید بر اینکه عهد ما با مردم تلاش برای بازآفرینی امید و فسادستیزی است، گفت: باید بر عملکرد روزنامه همشهری تحقیق و تفحص صورت گیرد.

در ادامه این طرح با ۱۵ رای موافق و ۳ رای مخالف به تصویب رسید.

انتهای پیام/

صحبت‌های نظری در چهل و نهمین جلسه شورای شهر تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار