مقامات پیونگ‌یانگ و سئول مذاکرات خود را درباره امکان حضور ورزشکاران کره شمالی در پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی آغاز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ در گزارشی اعلام کرد سئول و پیونگ یانگ روز سه شنبه مذاکرات خود در خصوص امکان حضور ورزشکاران کره شمالی در مسابقات پارالمپیک زمستانی 2018 در کره جنوبی را آغاز کردند.

مقامات دو کشور در منطقه غیرنظامی کره در مرز کره شمالی و کره جنوبی با یکدیگر دیدار کردند. دو کره پیشتر در خصوص امکان حضور ورزشکاران کره شمالی در بازی های المپیک زمستانی 2018 در پیونگ چانگ به توافق رسیدند و در افتتاحیه این بازی ها دو کره تحت یک پرچم واحد حضور یافتند.

پس از ماه ها تنش در شبه جزیره کره، حضور هیئت کره شمالی در بازی های المپیک زمستانی در کره جنوبی پیشرفت قابل توجهی در بهبود روابط میان دو کشور همسایه محسوب می شد. روز یکشنبه نیز پیش از برگزاری مراسم اختتامیه بازی های المپیک زمستانی «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی، با سرپرست هیئت اعزامی کره شمالی دیدار و گفتگو کرد. بر اساس بیانیه کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی، پیونگ یانگ در این دیدار در خصوص امکان آغاز مذاکرات با آمریکا ابراز تمایل کرد.

قرار است بازی های پارالمپیک زمستانی 2018 از 9 تا 18 مارس در کره جنوبی برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار