سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: سه روستای فارس به عنوان روستا‌های دوستدار کتاب در کشور معرفی شدند.

سه روستای فارس برگزیده جشنواره روستا‌های دوستدار کتاببه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلامرضا یوسفی نژاد سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: این سه روستا از برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب ایران که در تهران برگزار شد، هستند.

وی افزود: روستای فهلیان شهرستان ممسنی به دلیل استمرار فعالیت‌های کتابخوانی با رأی هیئت داوران عنوان برگزیده برگزیدگان را در جشنواره معرفی عشایر و روستا‌های دوستدار کتاب به دست آورد.

یوسفی نژاد ادامه داد: همچنین روستا‌های امامزاده بزم بوانات و فیشور اوز لارستان به دلیل ترویج فرهنگ کتابخوانی حائز رتبه شدند.

فراخوان چهارمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب آذر ۹۶ بود که بیش از ۱۳۰۰ روستای استان‌های کشور عملکرد خود را برای ترویج کتابخوانی و حمایت از دوستداران کتاب در بین عشایر و روستا‌ها به دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کردند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرساله جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب را با هدف حمایت از اقدام‌های انجام شده در روستا‌ها و پشتیبانی از پیشنهاد‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی در روستا‌ها و معرفی فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتاب خوانی با مشارکت مردم و دستگاه‌های فعال در روستا برگزار می‌کند.

برگزیدگان چهارمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب همزمان با انتخاب چهارمین پایتخت کتاب ایران، هشتم اسفند معرفی می‌شوند.

ممسنی به مرکزیت نورآباد در ۱۵۸ کیلومتری غرب شیراز، بوانات در ۲۳۰ کیلومتری شمال این شکلانشهر و اوز در ۳۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
انتهای پیام/ر

سه روستای فارس برگزیده جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار