۲۰ اصله درخت در مدرسه میرزا پانگ گلستان قطع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛روستای میرزا پانگ یکی از روستاهای شهرستان گالیکش است که مردم آن در درخت کاری، ایجاد فضای سبز و طبیعت دوستی معروف هستند .


هر ساله با رسیدن فصل درخت کاری مردم روستا با درخواست نهال از منابع طبیعی دست به کار کاشتن درخت در جای جای این روستا می شوند.


اما این روزها مردم روستای میرزا پانگ شاهد قطع بیست اصله درخت در مدرسه این روستا بودند که به شدت موجب ناراحتی و نارضایتی مردم این روستا شد.


مردم روستا در پی اعتراض این حرکت از سوی مدیر مدرسه خواستار پیگیری این موضوع شدند.


درختانی که ۵۰سال قبل به دست مردمان همین روستا در مدرسه کاشته شده بود و مردم روستا زیر سایه این درختان تحصیلات خود را گزرانده بودند، مدیر مدرسه آنها را قطع کرد.


از مدیر مدرسه خواستیم تا برایمان از قطع درختان مدرسه توضیح بدهد اما وی حاضر به پاسخگویی نشد.


ما به سراغ مدیر آموزش و پرورش شهرستان گالیکش رفتیم و از ایشان خواستیم تا علت قطع درختان این مدرسه را بگوید.


خسروی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گالیکش علت قطع درختان مدرسه را اینگونه پاسخ داد: با توجه به اقلیم و آب هوای منطقه گالیکش در فصل هایی از سال مخصوصا فصل پاییز و زمستان شاهد بادهای شدیدی در این منطقه هستیم .


وی ادامه داد: مدیر مدرسه با اشاره به اینکه این درختان کج شده اند و احتمال افتادن درختان در اثر وزش باد وجود دارد.


وی گفت: افتادن احتمالی این درختان خطر جانی برای دانش آموزان و همکاران را به همراه خواهد داشت که ما با نظارت شورا و انجمن اولیای مدرسه طی مراحل قانونی نسبت به قطع درختان این مدرسه اقدام کردیم.


خسروی گفت: مدیر مدرسه با اخذ مجوز از اداره منابع طبیعی و طی مراحل قانونی اقدام به قطع درختان این مدرسه کرد.


با طرح این پرسش که آیا راه دیگری برای جلوگیری از قطع این درختان در این مدرسه وجود نداشت مدیر آموزش و پرورش شهرستان گالیکش در پاسخ گفت: با وجود بلایای طبیعی که در چند ماه اخیر در کشورمان اتفاق افتاده است ما جان دانش آموزان را در الویت قرار دادیم و با مجوز رسمی اقدام به قطع این 20 اصله درخت کرده ایم.

انتهای پیام/ح

 

قطع درختان در مدرسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.