رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: با توجه به حضور رئیس فیفا در تهران، دربی ۸۶ اهمیت زیادی دارد.  

فتاحی: حضور اینفانتینو در تهران اهمیت دربی را افزایش می دهدبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره تمهیدات سازمان لیگ برای برگزار دربی ۸۶ گفت: با توجه به حضور جیانی اینفانتینو در ایران، این بازی برای تیم‌های استقلال، پرسپولیس، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اهمیت زیادی دارد. از طرفی شهرآورد تهران در جایگاه باشگاه‌های ایرانی در آسیا تاثیرگذار است. از تماشاگران هر ۲ تیم درخواست می‌کنم فرهنگ اصیل ایرانی را نمایش دهند و تنها تیم‌خود را تشویق کنند. اگر تماشاگری هم تخلف کرد، او را به پلیس معرفی کنند.

او ادامه داد: جلسه هماهنگی ابتدایی انجام شده است و نشست نهایی هم چهارشنبه برگزار می‌شود. هرچند دربی حساسیت خاصی دارد، اما با توجه به نتایج اخیر ۲ تیم احساس می‌کنم شاهد بازی زیبایی باشیم و ورزشگاه هم پر شود.

فتاحی درمورد نحوه حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی گفت: از هواداران درخواست می‌کنم در آخرین ساعات باقی مانده به بازی وارد ورزشگاه نشوند و با زودتر آمدن به ورزشگاه، سازمان لیگ و پلیس را کمک کنند.  باید به رئیس فیفا و هیئت همراهش نشان دهیم می‌توانیم در سال ۲ بار دربی تهران را با حضور تعداد زیادی تماشاگر برگزار کنیم.  

او درباره بلیت فروشی دربی ۸۶ تصریح کرد: طبق روال هر سال، ۸۰ درصد ظرفیت ورزشگاه یعنی حدود ۶۰ هزار بلیت به فروش می‌رسد. با توجه به میزبانی استقلال از صبح فردا (سه شنبه) ۳۰ هزار بلیت در شعب یکی از بانک‌ها و ۳۰ هزار بلیت هم در ورزشگاه فروخته می‌شود.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره برگزاری جشن قهرمانی پرسپولیس پس از پایان دربی اظهار داشت: جشن قهرمانی درحالی برگزار می‌شود که قهرمانی پرسپولیس از قبل قطعی شده باشد. اگر پرسپولیس استقلال را ببرد، جشن قهرمانی به بازی بعدی این تیم مقابل سایپا موکول می‌شود.

فتاحی درباره اعتراض مسئولان باشگاه استقلال به کارت زرد سید حسین حسینی گفت: این موضوع دیگر سوال پرسیدن ندارد. امکان ندارد کارت زرد حسینی پاک شود و باشگاه استقلال نبایست چنین مسائلی را مطرح کند. به اینکه حسینی مستحق دریافت کارت بوده یا نبوده است، کاری نداریم، اما داور تصمیم گرفته است به او اخطار بدهد و در فوتبال حرفه‌ای امکان بازگشت تصمیم داور وجود ندارد.  

او درباره راهکار‌های سازمان لیگ و باشگاه‌ها برای معطل نشدن هواداران مقابل گیت‌های بلیت فروشی در روز برگزاری دربی گفت: با توجه به اینکه دربی قبلی، نخستین بازی‌ای بود که باشگاه‌ها بلیت فروشی انجام دادند، شاهد مشکلاتی بودیم، اما شرکتی که با استقلال در این دربی همکاری می‌کند، تجربه بالایی دارد و تعداد گیت‌ها را هم افرایش داده است. ان‌شالله با فراهم شدن زیرساخت‌ها از سال آینده بلیت فروشی به صورت الکترونیکی انجام شود.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اینکه باتوجه به حضور ستاره‌های سابق فوتبال ایران و اینفانتینو در دیداری نمادین قبل از دربی، آیا تمهیداتی هم درنظر گرفته می‌شود تا این نفرات هم مانند رئیس فیفا، شهرآورد ۸۶ را در ورزشگاه آزادی تماشا کنند، گفت: فدراسیون فوتبال از یک ماه پیش مشغول برنامه‌ریزی برای این موضوع است. اینفانتینو درخواست کرده است پیش از اینکه دربی را ببیند، یک بازی دوستانه با حضور او و ستارگان فوتبال ایران در سالن مرکز ملی فوتبال برگزار شود. ما هم از این بازیکنان دعوت می‌کنیم به ورزشگاه آزادی بیایند و دربی را ببینند.

انتهای پیام/

اظهارات فتاحی در مورد دربی 86

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار