با حضور معاونان وزیر نفت در امور پتروشیمی و مهندسی، پژوهش و فناوری از 4 طرح پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید شهیدی نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بندر ماهشهر بیان داشت: 3 طرح پتروشیمی از مجموعه طرح های صنایع تکمیلی و پایین دستی و یک طرح تصفیه پساب صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر امروز با حضور معاونان وزیر نفت در امور پتروشیمی و مهندسی، پژوهش و فناوری به بهره برداری رسیدند.

وی اعتبار هزینه شده برای 3 طرح پتروشیمی از مجموعه طرح های صنایع تکمیلی و پایین دستی این صنعت را 977 میلیارد رالا (معادل 15.1 میلیون دلار) عنوان کرد.

شهیدی نیا با بیان اینکه 3 طرح مذکور برای 152 نفر بطور مستقیم شغل ایجاد کردند اذعان داشت: این کارخانه‌ ها در طول سال 146 هزار تن آمیزه‌، مستربچ و کامپاندهای پلیمری و گرانول حاصل از بازیافت کیسه های شیرینگ تولید می‌کنند و محصولات آن ها در صنایع ساختمانی، خودرو، بسته بندی، نساجی و خانگی استفاده می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بندر ماهشهر اظهار کرد: این کارخانه ها در مجموع در محدوده وسعت 115 هزار و 350 هزار متر مربع در اراضی شرکت پتروشیمی مارون احداث شده اند که 2 طرح از آن ها از زنجیره محصولات پایین دستی شرکت پتروشیمی مارون محسوب می شوند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: طرح تولید آمیزه ها و مستربچ های پلیمری با سرمایه گذاری شرکت آمیزه های پویا پلیمری مارون به مبلغ 262 میلیارد رالش و 3.2میلیون دلار ارزی در مساحت 60 هزار و 355 مترمربع در سایت یک منطقه ویژه افتتاح شد.

وی مواد اولیه این طرح را انواع محصولات پلیمری و ظرفیت تولید سالیانه 78 هزار تن محصول عنوان و اظهار کرد: این محصولات در صنایع ساختمانی، خودرو، نساجی و خانگی کاربرد داشته و برای 77 نفر اشتغالزایی به دنبال دارد.

امید شهیدی نیا بیان داشت: طرح تولید آمیزه ها و مستربچ های پلیمری با سرمایه گذاری شرکت صنایع تکمیلی مارون با اعتبار 680 میلیارد رال و 12.5 میلیون دلار ارزی در زمینی به مساحت 5 هکتار از اراضی شرکت پتروشیمی مارون در سایت 2 منطقه ویژه برای تولید انواع آمیزه های پلیمری پرکاربرد در صنایع ساختمانی، خودرو، نساجی و خانگی با ایجاد شغل برای 61 نفر و ظرفیت تولید 65 هزار تن سالیانه است.

وی افزود: طرح تولید آمیزه های پلیمری (کامپاندینگ) با هدف تولید محصولات کامپاند پلیمری و همچنین گرانول حاصل از بازیافت کیسه های شیرینگ مانند طرح های قبلی جهت کاربرد در صنایع ساختمانی، خودرو، صنایع بسته بندی، نساجی و خانگی در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع در سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی توسط شرکت اهدا پلیمر پاک افتتاح شد.

شهیدی نیا با اشاره به آغاز این طرح از سال 95 آغاز شد با سرمایه گذاری 35 میلیارد رالز و 0.3میلیون دلار ارزی اظهار داشت: طرح مذکور با ظرفیت سالانه 3 هزار و 200 تن تولید، برای 14 نفر شغل ایجاده کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین طرح تصفیه پساب شرکت پتروشیمی مارون به روش MBR (فرآیند رآکتور بیولوژیکی غشایی) نیز در سایت 2 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ایجاد شده است.

این مقام مسئول افزود: اجرای این تصفیه خانه از سال 1392 با سرمایه گذاری شرکت پتروشیمی مارون به منظور تصفیه پساب واحد الفین، EG و EO آغاز گردید.

به گفته وی این طرح در مساحت 10 هزار مترمربع در اراضی شرکت پتروشیمی مارون با 400 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ارزی به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/گ

افتتاح طرح های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار