استاندار يزد به مناسبت فرارسيدن سالروز استقلال كانون وكلای دادگستری و روز وكيل مدافع پيامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ استاندار يزد به مناسبت فرارسيدن سالروز استقلال كانون وكلای دادگستری و روز وكيل مدافع پيامی صادر کرد.

 درپیام محمود زمانی قمی آماده است:

نام وكيل، همواره با صفات شريف و مقدسی همچون دفاع از حق، پايبندی صادقانه و متعهدانه به قانون و ياری رساندن به مظلوم عجين شده و از همين منظر است كه شغل وكالت شغلی مقدس در اذهان عمومی جامعه و مورد احترام برای عموم است.

بی ترديد وكيلان متعهد، كاردان و قانون دان با بهره گيری از ابزار قانونی در دادگاههای صالحه در دفاع از حقوق افراد محق كوشيده و همواره ياريگر موكل خويش برای رسيدن به حقوق قانونی اش بوده اند كه اين مسئله به روشنی بر نقش و جايگاه مهم و تاثيرگذار وكالت می افزايد.

در اين ميان، كانون وكلای دادگستری به عنوان بزرگ ترين و قديمی ترين نهاد مدنی در كشور نقش بی بديلی در دادرسی عادلانه، توسعه مدنيت و تضمين حقوق شهروندی – كه همواره از سوي دولت تدبير و اميد مورد تاكيد قرار گرفته و منشور آن تنظيم و از سوی رياست محترم جمهوری نيز ابلاغ گرديده- در كشور ايفا نموده است و نقش اين كانون در كمك به تحقق جامعه ای سالم و مدنی غيرقابل انكار می باشد.

در ميان مولفه های جامعه اسلامی و حكومت قانون، حق دسترسی به وكيل مستقل جايگاه وي‍ژه ای دارد كه اين موضوع ، خود به روشنی بيانگر نقش و اهميت وكالت در جامعه مردم سالاری ديني است كه همواره نيز مورد توجه و تاكيد قرار گرفته است.

اينجانب در پايان با ارج نهادن به نقش بي بديل وكيلان متعهد و خدوم ايران اسلامی، فرا رسيدن هفتم اسفندماه، سالروز استقلال كانون وكلای دادگستری و روز وكيل مدافع را به جامعه بزرگ وكالت تبريك عرض نموده و توفيق همگان را در راستای دفاع از حق و عدالت و حقوق شهروندی در چارچوب قوانين نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران مسئلت می نمايم.

محمود زمانی قمی

استاندار يزد

انتهای پیام/ ی

پیام استانداریزد به مناسبت فرارسيدن سالروز استقلال كانون وكلای دادگستری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.