عضو شورای شهر اروندکنار گفت: از مسئولان انتظار داریم در جهت رونق بخشی به اروندکنار این بخش را به منطقه آزاد اروند ملحق کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛غانم حلفی عضو شورای شهر اروندکنار گفت: منطقه آزاد اروند می‌تواند با توجه به امکاناتی که دارد از محرومیت شهر اروندکنار بکاهد و اعتبارات لازم برای عمران شهری و زیبایی شهر را در اختیار شهرداری بگذارد.

وی افزود:الحاق اروندکنار به منطقه آزاد اروند می‌تواند از مهاجرت و خالی شدن شهر از سکنه جلوگیری و بودجه‌های موردنیاز را در اختیار مدیریت شهری قرار دهد.

عضو شورای شهر اروندکنار کنار گفت: با توجه به اینکه اروندکنار بخش قابل‌توجهی از محصولات غذایی کشورهای عربی را تأمین می‌کرد، اکنون این موضوع دیگر جایگاه خود را ازدست‌داده است.

حلفی افزود: بعد از جنگ تحمیلی و بازگشت مردم به اروندکنار تنها راه امرارمعاش مردم کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای اطراف بود اما با سو مدیریت‌هایی که در احداث سدها شکل گرفت آب رودخانه اروند بشدت شور شد.

وی افزود: متأسفانه قبل از لوله‌گذاری به زمین‌های کشاورزی و تأمین آب زمین‌های اروندکنار سد احداث کرده و آب رودخانه شور شد و به همین سبب تمام نخلستان‌های منطقه از بین رفت، بنابراین از مسئولان درخواست داریم با تأمین حق آب و اعطای تسهیلات مناسب به مردم کشاورزی احیا شود.

انتهای پیام/د

رونق بخشی به اروندکنار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.