بخش تصفیه نفتای سبک ( LNHT ) پالایشگاه بندرعباس با ظرفیت 20 هزار بشکه در روز آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،هاشم نامور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت:بخش تصفیه نفتای سبک ( LNHT ) واحد ایزومریزاسیون طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین پالایشگاه بندرعباس با ظرفیت 20 هزار بشکه در روز آماده بهره برداری است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: مهمترین وظیفه بخش تصفیه نفتای سبک ( LNHT )، تصفیه نفتای سبک ورودی به واحد ایزومریزاسیون و حذف آلاینده های آن بویژه گوگرد، نیتروژن، اکسیژن و کلر است.
واحد ایزومریزاسیون از واحد های طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین پالایشگاه بندرعباس است که از دو ﺑﺨﺶ اصلی پیش ﺗﺼﻔﯿﻪ هیدروژنی ﻧﻔﺘﺎی سبک (LNHT) و بخش ایزومر سازی پنتان و هگزان موجود در نفتای تصفیه شده (Isomerization) تشکیل شده است.
هاشم نامور افزود: با راه اندازی کامل ایزومریزاسیون کیفیت بنزین تولیدی در پالایشگاه نفت بندرعباس ارتقاء یافته و مطابق با استاندارد یورو 4 خواهد شد.
وی گفت: در بخش ایزومریزاسیون ارتباطات تمام تجهیزات ثابت و دوار شامل کمپرسورها، کوره ها، پمپ ها، فن های هوایی، ظروف، برجها و راکتورها بر قرار شده و تستهای مکانیکال و نشتی مسیرها نیز با موفقیت اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: در بخش ایزومرسازی، سه راکتور وجود دارد که هم اکنون در حال آماده سازی و انجام آزمایشهای پیش از ورود کاتالیست است.
ﻇﺮﻓﯿﺖ واﺣﺪ ایزومریزاسیون معادل 20 ﻫﺰار ﺑﺸﮑﻪ در روز است و محصولات آن حدود 16 هزار بشکه در روز ایزومریت (Isomerate) با عدد اکتان 88 و حدود 4 هزار بشکه در روز ایزوپنتان (Isopentane) است

انتهای پیام/ز

بخش تصفیه نفتای سبک پالایشگاه بندرعباس آماده بهره برداری

برچسب ها: شرکت ملی نفت ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.