نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان گفت: انتقال آب حوزه‌ای تنش ایجاد می‌کند و صلاح نیست لذا بهتر است روی شیرین کردن آب دریا سرمایه گذاری کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  احمد حمزه، نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان، در جمع خبرنگاران تور رسانه‌ای استان کرمان گفت:  ورود جدی معین‌های اقتصادی به بخش کشاورزی در شهرستان‌های جنوبی ضرورت دارد.

وی افزود‌: معین‌های اقتصادی شهرستان‌ها در بخش کشاورزی آنطور که باید و شاید ورود نکرده اند؛ البته شرکت گهر زمین در قلعه گنج اطلاعات اولیه را جمع آوری کرده که نشان دهنده این است که عزم ورود به این مبحث را دارد.

حمزه بیان کرد: از آنجا که معیشت منطقه مبتنی برکشاورزی است، لذا برای کمک به عامه مردم، لازم است معین‌های اقتصادی به بخش کشاورزی ورود یابند.

نماینده پنج شهرستان جنوبی اظهار کرد:در شرایط موجود با وجود سنتی بودن و پایین بودن بهره وری آب و‌خاک، اما با مشکل زیادی در تولید رو به رو نیستیم بلکه در نگه داری فراورده‌ها و صادرات مشکلاتی وجود دارد.

وی اظهار کرد: شرکت‌های تعیین شده به عنوان معین، که در بازاریابی جهانی دارای تجربه هستند، باید در بحث بازاریابی و‌فروش فراورده‌های کشاورزی ورود کنند.

حمزه تصریح کرد: باید پروژه انتقال آب از سد صفارود تجدیدنظر صورت گیرد، در خصوص سد صفارود و‌پروژه انتقال آب از آن باید گفت: انتقال آب حوزه‌ای تنش ایجاد می‌کند و صلاح نیست لذا بهتر است روی شیرین کردن آب دریا سرمایه گذاری کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در مبحث آب مهم‌ترین کاری که باید انجام شود، صرفه جویی و استفاده بهینه است، ۹۰ درصد مصرف آب در کشاورزی است که با کشاورزی سنتی این اب را هدر می‌دهیم.

حمزه عنوان کرد: سد صفارود مشکلات خود را در پی دارد و‌باید تجدیدنظری روی این قضیه صورت گیرد.

نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان افزد: بحث استان شدن جنوب کرمان تابع تصمیمات کشوری است. با توجه به سخت بودن اداره استان‌های بزرگ، دو استان کشور به دلیل وسعت بالا استحقاق تبدیل شدن به استان‌های کوچک را دارند و‌کرمان هم ازاین قاعده مستثنی نیست

وی بیان کرد: آخرین طرح آمایش سرزمینی جنوب مربوط به دهه چهل است که پاسخگوی شرایط امروز نیست، باید طرح آمایش سرزمینی جدیدی برای تعیین ظرفیت‌های استان کرمان تهیه شود. به دنبال شرکت معتبر بین المللی هستیم تااین کار را انجام دهیم تا برای جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و‌خارجی از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام /ی

انتقال آب سد صفا رود صلاح نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار