نخستین همایش بین‌المللی ادبیات زبان همدلی ۱۵ اسفندماه در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کاووس حسن‌لی دبیرعلمی این همایش گفت: نخستین همایش بین‌المللی ادبیات زبان همدلی با حضور استادان برجسته ادبیات کشور و چند کشور خارجی ۱۵ اسفندماه در تالار حافظ شیراز شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: پیشنهاد اولیه طرح همایش ادبیات زبان همدلی بیش از یک سال پیش مطرح و با همکاری مشترک و پشتیبانی دانشکده خبر شیراز، انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی و کرسی پژوهشی حافظ در مرکز حافظ شناسی دنبال شد.

حسن‌لی ادامه داد: ترکیب اعضای هیئت علمی همایش با مشورت استادان برجسته و شاخص کشور سامان گرفت و فراخوان همایش نیز با اعلام محور‌های اصلی منتشر شد.

دبیر علمی همایش این همایش، هدف اصلی این همایش بین‌المللی را بازیابی مفاهیم همدلانه و آشتی‌جویانه در ادبیات ایران و جهان عنوان کرد.

دبیر اجرایی نخستین همایش ادبیات زبان همدلی اظهار داشت: این همایش بین‌المللی با همکاری انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی کشور و همراهی برخی نهاد‌ها و دانشگاه‌های فرهنگی از جمله دانشکده خبر شیراز برگزار می‌شود.

محمود شاکر از محور‌های این همایش را شیوه‌های گسترش و ارتقاء جایگاه ادبیات به عنوان زبان همدلی، نقش ادبیات در ایجاد آشتی و همدلی در میان ملل جهان، نقش شاهکار‌های ادبی در برقراری صلح و دوستی در میان ملل، بررسی چگونگی تاثیر ادبیات در گسترش صلح و انسان‌دوستی، بررسی مفاهیم آشتی جویانه در متون ادب فارسی عنوان کرد.

رئیس دانشکده خبر شیراز گفت: نقش زبان و ادب فارسی در وحدت ملی ایران، نقش ادب فارسی در گسترش فرهنگ والای انسان در جهان، شیوه‌های نوین برای معرفی مفاهیم همدلانه ادبیات، بررسی و معرفی آثار موفق و جریان‌ساز ادبی در پیوند با صلح و همدلی از دیگر محور‌های همایش بین‌المللی "ادبیات، زبان همدلی" است.
انتهای پیام/ر

شیراز میزبان همایش بین‌المللی ادبیات زبان همدلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار