مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: ۵۱ نقطه حادثه خیز جاده‌های مازندران تا نوروز ۹۷ ایمن سازی می‌شوند.

ایمن سازی ۵۱ نقطه حادثه خیز جاده‌های مازندران تا نوروز ۹۷احمد آفرین محمدزاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه بیش از ده درصد تردد کل کشور در ۱۰ هزار ۴۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان صورت می‌گیرد، گفت: مازندران سالانه با توجه به گردشگر پذیر بودن رتبه نخست ثبت تردد در کشور را دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد‌های استان در جاده‌های هزار، سوادکوه و چالوس صور ت. می‌گیرد ا، فزود:برای ایمن سازی این جاده‌ها می‌طلبد تا از لحاظ تخصیص اعتبار ملی دیده شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه تعداد نقاط حادثه خیز استان از ۸۳۵ نقطه در ۱۰ سال گذشته هم اکنون به ۲۱۹ نقطه رسیده است، گفت: با تشکیل تیم مشترک پلیس راهور و راه و شهرسازی ۲۱۹ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی و با نصب تابلو علائم هشدارآشکار سازی شده است.

محمدزاده افزود: از آغاز امسال تا کنون ۵۱ نقطه حادثه خیز برای ایمنی سازی انتخاب شد که تاکنون ۳۵ نقطه به صورت کامل مشکل حادثه خیز بودن آن در منطقه برطرف شده است.

عباسعلی نجفی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: برای اصلاح و ایمن سازی ۲۱۹ نقطه حادثه خیز در استان بسته به نوع مسیر، و تعداد تصادفات و خطر پذیری بودن به ۱۰۰ میلون تومان تا ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی در ساخت جاده‌ها، افزود: ساخت جاده‌ها بدون در نظر گرفتن این مشخصه‌ها نمی‌تواند منجر به افزایش ضریب امنیت و آسایش افراد شود.

نجفی از انجام هرگونه فعالیت‌ها برای ایمن سازی راه‌ها بعد از ساخت مسیر به عنوان وظایف و اقدامات حوزه فعالیت اداره کل راهداری نام برد و گفت: نصب روشنایی، خط کشی، نصب علائم هشداردهنده، لکه گیری و روکش آسفالت بخشی از فعالیت‌های ایمن سازی جاده‌های مازندران است.

انتهای پیام/ر

ایمن سازی نقاط حادثه خیز در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.