رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: شهروندان به راحتی کارت بانکی و رمز آن را در اختیار دوستان و آشنایان می‌گذارند و این فرد با فعال کردن رمز دوم اقدام به برداشت غیر مجاز می‌کنند.

فرزند عامل برداشت از حساب بانکی پدر بودبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حسن کوره بلاغی در تشریح این خبر اظهار کرد: پیرو شکایت احدی از شهروندان مبنی برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی به مبلغ ۴۵ میلیون ریال، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در روند رسیدگی به پرونده مشخص گردید که فرد مورد نظر اقدام به خرید اینترنتی نموده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و پلیسی خاص متهم مورد نظر شناسایی و با دستور مقام قضایی به این پلیس دلالت داده شد. در تحقیقات بعمل آمده از متهم، اعلام نمود بنده به کارت بانکی پدرم دسترسی داشته و برای حساب بانکی وی رمز دوم فعال کرده و در چندین مرحله اقدام به خرید اینترنتی نمودم.

سرهنگ کوره بلاغی با بیان اینکه اعتماد بی‌جا به نزدیکان و آشنایان یکی از مهم‌ترین علل برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی می‌باشد، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه به دیگران اعتماد ننموده و اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار آن‌ها قرار ندهید.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی افزود: شهروندان جهت اطلاع از تراکنش‌های حساب‌های بانکی خود، سیستم پیامکی حساب‌های بانکی را فعال نمایند تا در صورت تراکنش غیر مجاز بتوانند در اسرع وقت اقدامات لازم ازجمله استفاده از خدمات بدون کارت دستگاه‌های ATM و همچنین مراجعه حضوری به بانک‌ها، برای جلوگیری از آن انجام دهند.

وی تاکید کرد: بعد از در اختیار گذاشتن کارت بانکی به دیگران، حتما نسبت به تغییر رمز اول و دوم آن اقدام کنید، چرا که با فعال کردن رمز دوم شما می‌توانند از حساب بانکی شما سوءاستفاده نمایند.

سرهنگ کوره بلاغی در پایان از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با هر گونه مشکلی در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت ارتباطات مردمی با این پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار