رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی استان کارگاه غیرقانونی تولید مواد محترقه در یکی از محلات اردبیل شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،سرهنگ جواد تقوی ،رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل اظهار داشت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی استان شخص سودجو و فرصت‌طلبی که قسمتی از منزل خود را تبدیل به محل نگهداری مواد محترقه خطرناک کرده بود در یکی از محلات اردبیل شناسایی و دستگیر شد.

وی با بیان اینکه بیش از 15 هزار مواد محترقه و لوازم اولیه تولید ترقه به ارزش بیش از 150 میلیون ریال در این منزل مسکونی کشف شد، افزود: در بازدید از کارگاه غیرقانونی این شخص در حدود چهار هزار و 600 نخ انواع مواد محترقه خطرناک و نیز بیش از 10 هزار لوازم اولیه تولید مواد محترقه و مقداری باروت که هم برای اعضای خانواده و هم برای ساکنان آن محل بسیار خطرناک بوده شناسایی و کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل با تاکید بر مراقبت خانواده‌ها از فرزندان نوجوانشان تصریح کرد: در این ایام پایان سال حتما خانواده‌ها مراقبت‌های ویژه از فرزندان خود داشته باشند و رفتارهای آنها را در این زمینه کنترل کنند چرا که با بی‌توجهی در سال گذشته و به خاطر سودجویی غیرقانونی یک نفر هم خود در حین تولید مواد محترقه و هم 6 نفر از هم استانی‌ها جان خود را از دست دادند و خانواده‌های بسیاری داغدار شدند.

تقوی گفت: در راستای جلوگیری از خطرات و آسیب‌هایی که ناشی از استفاده از چنین مواد محترقه خطرناک سالانه در آستانه عید شاهد آن هستیم نظارت‌ها و کنترل‌ها در سطح استان بر چنین فعالیت‌هایی توسعه و گسترش می‌یابد تا بتوانیم در راستای ارتقای امنیت در منطقه گام‌های اساسی برداریم و آرامش و امنیت را در استان برقرار کنیم.

وی با اشاره به افزایش فعالیت‌های مجرمانه قاچاقچیان مواد محترقه در آستانه عید نوروز بیان کرد: انتظار می‌رود مردم در این زمینه همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند و با مشاهده فعالیت افرادی در راستای تولید و توزیع مواد محترقه مراتب را سریعا به پلیس 110 به صورت شبانه‌روزی گزارش دهند تا در راستای برخورد با چنین افرادی اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/ع

کشف بیش از 15 هزار مواد محترقه در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.