مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری یزد گفت:از محل صندوق توسعه ملی برای طرح های دارای توجیه اقتصادی اشتغالزایی در روستاها 120 هزار میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری یزدبا اشاره به  120 هزار میلیارد ریال بودجه از محل صندوق توسعه ملی برای طرح های دارای توجیه اقتصادی اشتغالزایی در روستاها گفت: هدف دولت اجرای طرح‌ های متنوع و اختصاص وام کم ‌بهره به کارآفرینان و اشتغال فراگیر در روستاها است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد در پایان ضمن برشمردن عمده ترين تنگناها، محدوديت ها و مشکلات سازمان تعاون روستایی استان یزد و شبکه تعاونی ها و تشکل های تحت نظارت افزود: خشكسالی های متوالی باعث  افزايش روند رو به رشد مهاجرت روستاييان به شهرها شده است.

  یارمندوخالی شدن روستاها و ضعيف شدن تعاونی های روستايی، كمبود قابل ملاحضه اعتبارات و امكانات و كمبود شديد نيروی انسانی متخصص در سازمان جهت حمايت، هدايت و نظارت شبكه، پايين بودن توان مالی و كمبود نقدينگی شبكه در راستای احداث و تجهيز واحد های توليدی، تكميلی و مراكز عرضه مستقيم محصولات كشاورزی، نبود عضويت سازمان در برخی كميته های تصميم سازی و تصميم گيری استانی است که سبب بروز برخی مشکلات در انجام بعضی از وظایف می شود، از عمده ترین مشکلات سازمان تعاون روستایی استان یزد و شبکه تعاونی ها و تشکل های تحت نظارت می باشد.

وی در زمینه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها گفت: تجمیع سرمایه‌های خرد به همراه خرد جمعی در قالب تعاونی های روستایی بهترین راهکار برای رسیدن به اهداف متعالی در روستاها است.

 یارمندافزود: روستاهای ما در حاشیه کویر، قابلیت‌های قابل ملاحظه‌ای برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارند که این قبیل فعالیت ها موجب رونق اقتصادی روستاها خواهد شد و تعاونی های روستایی می توانند با فعالیت در زمینه برندسازی جاذبه‌های روستایی مقدمات اشتغال پایدار در روستاها را فراهم آورند.

علی جهازی مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد ضمن ارائه گزارشی مختصر از وضعیت شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی استان یزدگفت: شبکه عظیم تعاونی ها و تشکل های روستایی و کشاورزی استان یزد با وجود 102شرکت تعاونی و اتحادیه روستایی، کشاورزی، تولید و زنان فراگیر با عضویت قريب 110 هزار نفر، سرمایه ای بالغ بر 164 میلیارد ریال، ذخیره قانونی 74 میلیارد ریال و وجود 12 واحد نظام صنفی با عضویت قریب 12 هزار و 500 نفر از بهره برداران بخش كشاورزی استان و 10 کانون خبرگان کشاورزی تحت نظارت سازمان تعاون روستایی استان در اقصی نقاط استان مشغول به فعالیت و خدمت رسانی به کشاورزان و روستائیان می باشد.

جهازی در ادامه با اشاره به توانمندی های شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی استان یزد افزود: با عنايت به سرمايه گذاريهای قابل توجه در طول ساليان متمادی شبكه تعاونی های روستايی و كشاورزی استان يزد دارای بیش از 26 واحدصنایع تولیدی،تبدیلی،تکمیلی و فرآوری، 9 باب بازارچه و مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی،60 باب فروشگاه مصرف، 115 باب فروشندگی موادسوختی و 3 جایگاه پمپ بنزین سکودار، 3 شرکت حمل ونقل درون شبكه ای و 78 باب انبارچندمنظوره با ظرفیتی بيش از 47 هزار تن در سطح استان می باشد.

در دیدار مدیرسازمان تعاون روستایی استان یزد با مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری یزد ظرفیت ها و مسائل و مشکلات شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی استان یزد مورد بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/ ی

120 هزار میلیارد ریال بودجه برای طرح های اشتغالزایی در روستاهای یزد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.