در مراسمی ورزش‌های کلاسیک بومی محلی شهر‌های غرب خراسان در سبزوار آغاز شد.

آغاز ورزش‌های کلاسیک بومی محلی شهر‌های غرب خراسان در سبزواربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید جواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در این مراسم با ابراز خشنودی از برگزاری این مسابقات در ۷ نقطه استان گفت: خوشبختانه در استان استعداد‌های خوبی در امر ورزش وجود دارد و این استعداد‌های ورزشی در ورزش قهرمانی توانسته اند در دولت  ۳۲ درصد کسب مدال‌های بین المللی را رشد دهند.


وی گفت: خصوصا توجه به  باعث شده است کسب مدال‌های ملی و بین المللی این قشر از جامعه ۶۶ درصد رشد را نشان دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: خوشبختانه دولت در برنامه ششم توسعه هدف گذاری رشد ۲۶ درصدی اعتبارات بخش ورزشی را مورد نظر قرار داده است.
 
حسینی افزود: امیدوارم بتوانیم با هماهنگی از ۱ درصد اعتبارات دستگاه‌ها بر اساس ماده ۵۳ بخشی از مقررات مالی دولت درگسترش ورزش بیشتر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی در ورزش همگانی، ورزش بانوان در سال گذشته رتبه برتر کشور راکسب نموده است گفت: ۹۰۰ درصد رشد در زمینه برگزاری جشنواره‌ها و رشد ۱۵ برابری مراکز مشاوره تحصیلی دربخش جوانان امید بخش است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: تعداد ورزشکاران سازمان یافته در خراسان رضوی از ۱۲۴ هزار به ۵۲۶ هزار افزایش یافته که رشد ۱.۵ برابری را رقم زده است.

حسینی  گفت: نکته مهم توجه به ورزش همگانی و استقبال مردم از این ورزش است به گونه‌ای که از ۴۹۱ هزار به سه میلیون و نوزده هزار نفر استقبال از این ورزش افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در کنار رشد ورزش قهرمانی، استعدادیابی ورزش همگانی و افزایش و استانداردسازی فضای ورزشی به مقوله احیاء و گسترش ورزش‌های بومی محلی باید اهتمام جدی داشته باشیم افزود: در این راستا امسال استان به ۷ قسمت تقسیم شده است که این ورزش‌ها به صورت جشنواره‌ای و مسابقات در آن برگزار خواهد شد و امروز هم شهر‌های منطقه غرب خراسان این مسابقات را برگزار می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: ورزش بومی و محلی علاوه بر تربیت بدنی به تربیت روحی روانی انسان‌ها کمک می‌کند، ورزشی هویت آفرین است بویژه به بازسازی و بازتوانی فرهنگ بومی و محلی کمک می‌کند.

انتهای پیام//ا. س
 

آغاز ورزش های بومی محلی در 7 نقطه خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.