دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت:تمام وزنه برداران باید آیین نامه جدید را امضا کنند و اگر کسی آن را نپذیرد به ضررش تمام خواهد شد.

بیرانوند: تمام وزنه برداران ملزم به اجرای آئین نامه هستندبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،درست یک سال پیش بود که فدراسیون وزنه برداری تصمیم گرفت آیین نامه ای را به تصویب برساند تا به برخی حواشی که آن زمان در اردوی تیم ملی وجود داشت، پایان دهد.با وجودی که این آیین نامه نوشته و حتی تصویب شد اما از سوی مسئولان فدراسیون اجرایی نشد. اکنون دوباره در آغاز اردوی تیم ملی، شورای عالی فنی این آیین نامه را بازنگری کرده است.

از طرفی نفرات حاضر در اردوها و تمامی ملی پوشان و قهرمانان موظف هستند این آئین نامه را امضاء کنند و باید در زمان تعیین شده توسط سرمربی در تمرینات، رستوران، جلسات و .... حاضر شوند و ممکن است همین موضوع مشکلاتی را به وجود بیاورد که برهمین اساس برای پیگیری بیشتر گفتگویی را با محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه برداری ترتیب دادیم که در ادامه می خوانید:

بیرانوند بیان کرد: آیین نامه مقداری تغییرات نیاز داشت که خوشبختانه انجام شد و با آغاز اردو در سریعترین زمان اجرایی می شود و وزنه براران موظف هستند تا آن را امضا کنند. از سوی دیگر آئین نامه جدید کمک زیادی به ورزشکاران می کند تا راحت برنامه هایشان را پیگیری کنند. البته با توجه به اینکه برخی کارها از قبل هم صورت می گرفته است، تصمیم گرفتیم این موضوع را مکتوب کنیم تا شرح وظایف تمام ورزشکاران مشخص شود.

دبیر فدراسیون وزنه برداری در ادامه گفت: طبق صحبت اعضای شورای عالی فنی وزنه برداری تمام وزنه برداران موظف هستند تا این آئین نامه را امضاء کنند. در صورتی که ورزشکار از این کار سرپیچی کند یا آن را امضا نکند مطمئنا به ضررش تمام می شود، زیرا هدف ما از انجام این کار حمایت همه جانبه از ورزشکاران ملی پوش است و در برخی از موارد به نفع ورزشکاران عمل کرده ایم. اگر کسی با این آئین نامه مشکلی دارد، می تواند به فدراسیون بیاید و نقطه نظراتش را به صورت رودرو با ما در میان بگذارد.

او درباره مرحله جدید اردوی تیم ملی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده از سوی محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری تصمیم بر این شد تا پیش از شروع سال جدید اردوهای تیم ملی به منظور حضور هر چه بهتر در بازی های آسیایی جاکارتا و جهانی عشق آباد شروع شود تا ورزشکاران بدن هایشان در شرایط بهتری قرار بگیرد. همچنین در این اردو نفرات جدیدی به اردوی تیم ملی دعوت شده اند و مطمئنم حضور این نفرات در اردو تیم ملی می تواند فرصت مناسبی برای شان باشد تا در کنار نفرات با تجربه تیم ملی با تجربه تر شوند.چرا که ما سال آینده 2 رویداد مهم بازی های آسیایی و جهانی را در پیش داریم و تلاش مان بر این است تا در هر 2 این رویدادها به نتایج خوبی دست یابیم.


احتمال دارد وزنه برداری در المپیک با هفت وزن برگزار شود

بیرانوند در مورد اینکه وزنه برداری با چه تعداد ورزشکار در بازی های آسیایی حضور خواهد یافت،گفت: پیشنهاد فدراسیون وزنه برداری کشورمان حضور وزنه برداری در 10 وزن است. در مورد بازی های آسیایی هم قرار شده تا چند روز آینده تصمیم گیری شود. البته احتمال دارد بازی های المپیک از این پس با هفت وزن برگزار شود اما برای رقابت های جهانی در حال مکاتبه و رایزنی هستیم تا بتوانیم مسابقات را در 10 وزن برگزار کنیم و به همین خاطر قرار شده در جریان برگزاری مسابقات المپیک نوجوانان و جوانان که تابستان سال آینده در کشور آرژانتین برگزار می شود در این مورد تصمیم گیری شود.
 

پاک بودن ورزشکاران در مسابقات برون مرزی افتخاری بزرگ برای ماست

او درباره رقابت های وزنه برداری قهرمانی کشور گفت: این مسابقات با حضور 123 ورزشکار در اهواز برگزار شد و فکر می‌کنم نقطه عطف فدراسیون، حضور ۱۲۳ ورشکار پاک در این مسابقات بود، این در حالی است که پیش از این و هنگامی که مسئولان از ورزشکاران درخواست می کردند تا آزمایش دوپینگ بدهند، مربی و ورزشکار از این کار امتناع می ورزیدند.اما در حال حاضر این مسئله به صورت کامل برطرف شده و همین می تواند افتخاری بزرگ برای وزنه برداری کشورمان تلقی شود.

دبیر فدراسیون وزنه برداری در ادامه اظهار کرد: با وجودی که رکوردهای ورزشکاران در اهواز چندان جالب توجه نبود اما خیلی خوشحالیم که مسابقات به صورت پاک برگزار شد و از قبل هم پیش بینی مان این بود که رکوردهای ضعیفی را از ورزشکاران شاهد باشیم. برخی کشورهای مطرح وزنه برداری به تازگی مبارزه با دوپینگ را شروع کرده اند که این مسئله نشان می دهد آنها مانند کشور ما به دنبال ورزشی پاک هستند.

بیرانوند در پایان صحبت هایش عنوان کرد: از مربیان شهرستانی هم که استعدادها را در سراسر کشور پرورش می دهند تشکر می کنم. امیدوارم با کمک مربیان زحمت کش دست به دست هم بدهیم و آینده روشنی را برای وزنه برداری کشورمان در سال های آینده رقم بزنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار