دانش آموزان دوره ابتدایی روستای تفریجان آموزش های ایمنی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی عبور از جاده را فرا گرفتند.

دانش آموزان تفریجانی آموزش های ایمنی عبور از جاده را فرا گرفتندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ در این طرح که به همت اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان و به منظور ارتقای سطح ايمنی عبور و مرور دانش آموزان مدارس حاشيه راه ها برگزار شد، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: ارتقای سطح ايمنی عبور و مرور دانش آموزان مدارس حاشيه راه ها گامی موثر در خصوص رشد و آگاهی آنها به قوانين و مقررات راهنمايی و رانندگی است.

مصطفی پناهنده هدف از اجرای طرح ايمنی مدارس حاشيه راه ها را كاهش تصادفات جاده ای در ميان قشر آسيب پذير كودك و نوجوان، آموزش قوانين و مقررات راهنمايی و رانندگی و ايمنـی عبور و مرور دانست و اظهار داشت: در کنار مباحث آموزش ایمنی به دانش آموزان مدارس واقع در حاشیه راهها، ایمن سازی فیزیکی و آرامسازی ترافیک مقابل مدارس نیزمورد توجه قرار می گیرد.

وی، طرح ايمنی مدارس حاشيه راه ها را موجب توسعه فرهنگ ترافيك و كاهش حوادث رانندگی عنوان و خاطرنشان کرد: با اجرای اين طرح در سال های اخير در مدارس طرح حوادث جاده ای به شدت كاهش يافته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان بیان داشت: توزيع لوازم التحرير، كيف، كتاب، دفتر و بازی های ترافيكی به دانش آموزان مدارس طرح در  دوره طرح از جمله برنامه های این اداره کل به منظور ارتقا ایمنی این مدارس بوده است .

پناهنده به اهم اقدامات انجام شده در طرح ايمن سازی فيزيكی مدارس حاشیه راه های استان همدان اشاره کرد و یادآور شد: نصب چشم گربه ای در محدوده مدارس، اجرای خط كشی عابر پياده، نصب چراغ های چشمك زن، و نصب تابلوهای اخطاری و هشدار دهنده نیز از جمله کارهایی است که برای ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها انجام شده است.

در این برنامه، مباحث مربوط به قوانین راهنمایی و رانندگی و نحوه عبور و مرور دانش آموزان در جاده به شکل عملی به دانش آموزان آموزش داده شد و در ادامه نیز کیف و بسته های دفتر و کتابچه ایمنی بین دانش آموزان توزیع شد.

گفتنی است، طرح ایمن سازی آموزشی در 25 مدرسه روستای حاشیه راه های استان همدان به همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.

انتهای پیام/ د

آموزش های ایمنی عبور از جاده

برچسب ها: حمل و نقل ، دانش آموز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.