عضو شورای عالی استان‌ها گفت: ادغام دو کمیسیون حقوقی و نظارتی در شورای عالی استان‌ها باعث تضعیف عملکرد این شورا می‌شود.

تصمیمی که باعث تضعیف عملکرد شورای عالی استان‌ها  می‌شودمحمد قانبیلی عضو شورای عالی استان‌ها در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه کمیسیون حقوقی و کمیسیون نظارتی از کمیسیون‌های کلیدی در شورا بودند، اظهار کرد: ادغام این دو کمیسیون کار اشتباهی بود و باعث تضعیف عملکرد شورا در این مباحث می‌شود.

قانبیلی با اشاره به اینکه همه شوراها و شهرداری‌ها همواره درگیر مسائل حقوقی هستند و یکی از پارامترهای اصلی در شهرداری‌ها و شوراها بحث نظارت است، گفت: ادغام کمیسیون حقوقی و نظارتی با هم باعث می‌شود که نتوان به همه امور رسیدگی کرد.

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه اعضای این کمیسیون حق بررسی و اظهار نظر درباره تمام طرح‌ها و لوایح مطروحه در کمیسیون‌های شورای عالی استان‌ها را دارند، گفت: همکاری و مشورت‌های تخصصی با سایر کمیسیون‌های شورا در صورت درخواست رئیس کمیسیون نیز صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بعضی از قوانین مطابق با شرایط موجود نیست، گفت: اعضای کمیسیون حقوقی و نظارت حق بررسی و اظهار نظر درباره قانون شوراها، شهرداری‌ها، آیین نامه‌ها و دستورالعمل ها را دارند.

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استان‌ها در پایان ضمن تاکید بر اینکه با ادغام این دو کمیسیون حجم کاری بسیار زیاد است، گفت: بررسی و رسیدگی به همه امور در دستور کار کمیسیون است. در روز 15 اسفند ماه جلسه‌ای فوق العاده بین اعضای کمیسیون برگزار می‌شود و پس از آن در این کمیسیون به صورت رسمی آغاز به کار می‌کنیم.

انتهای پیام/

تضعیف عملکرد شورای عالی استان‌ها با ادغام دو کمیسیون حقوقی و نظارت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار