مدیریت بحران استانداری فارس درخصوص وقوع سیل و حوادث ناشی از وقوع سیلاب هشدار داد.

حسن فیاض پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اظهار کرد: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی با ورود سامانه بارشی به استان و پایداری آن در آسمان تا هفتم اسفند، این ستاد آماده مقابله با حوادث احتمالی ناشی از وقوع سیلاب است.

وی تصریح کرد: ورود این سامانه، بارندگی، برف و وزش باد در مناطق مختلف استان را به همراه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اضافه کرد: با توجه به اینکه با شروع فعالیت این سامانه احتمالجاری شدن روان‌آب، سیلاب و یخبندان معابر و جاده‌های مرتفع و کوهستانی و آبگرفتگی معابر عمومی  وجود دارد به ستاد بحران همه شهرستان‌ها، فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان اعلام آماده‌باش کرده‌ایم تا نسبت به انجام اقدامات فوری و اضطراری پیشگیرانه، اطلاع‌رسانی، مقابله با هرگونه مخاطرات احتمالی و امدادرسانی به افراد اقدام کنند.

فیاض پور درخواست کرد: در این تاریخ‌ها از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و سفر‌های برون شهری غیر ضروری اجتناب کنند و در صورت انجام سفر ضرروی از طریق تماس با ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: صبح امروز نیز کارگروه سیل و مخاطرات ناشی از آن تشکیل و به ارزیابی شرایط موجود و وقوع سیل و سیلاب، پرداخته شد تا بر اثر وقوع بارش باران و سیل خسارتی به کسی وارد نشود.

وی توصیه کرد: رانندگان در این مدت به تجهیزاتی از جمله زنجیر چرخ، پوشاک گرم، غذا و سوخت کافی مجهز باشند.

انتهای پیام/ن

وضعیت جوی در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.