متحدان آنگلا مرکل به حزب سوسیال دموکرات آلمان هشدار دادند از قوانین مربوط به مهاجران پیروی کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل خبرگزاری رویترز، مقامات ارشد در حزب بایرن آلمان  که متحد آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور، است، روز شنبه در گفت‌و‌گویی به جناح مرکزی چپ حزب سوسیال دموکرات آلمان هشدار دادند پیروی نکردن از توافقات مربوط به مهاجران می‌تواند موجب فروپاشی پتانسیل تشکیل دولت جدید آلمان شود.

اعضای حزب اس‌پی‌دی (حزب سوسیال دموکرات) که باید سخن نهایی را در مورد بزرگ ترین توافق اقتصادی اروپا بزنند، 2 مارس رای گیری انجام می‌دهند که نتیجه آن روز 4 مارس به اطلاع عموم خواهد رسید.

هورست زیهوفر، وزیر اول ایالت بایرن که رهبری اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن را نیز بر عهده دارد به روزنامه «آگزبورگر آلگماینه» گفت که قانون‌گذاری جدید شرایط بازگرداندن پناهجویان به تونس، مراکش و الجزایر را آسان‌تر کرده است، تا زمانی که مراکز مهاجرتی در مناطق مرزی برای درخواست فرآیند پناهندگی فراهم شود.

او در ادامه به این روزنامه گفت: «امتناع حزب ا‌س‌پی‌دی (حزب رقیب مرکل) از موافقت با این ائتلاف پایان کار دولت خواهد بود.»

زیهوفر معتقد است که پایبندی نبودن حزب ای‌پی‌دی به توافقات صورت گرفته با حزب محافظه کار غیر قابل قبول است. او که انتظار می‌رود سمت وزارت داخلی را به دست بیاورد، به این روزنامه گفت که این قانون گذاری قبل از انتخابات بایرن در 14 اکتبر، اعمال خواهد شد.

حزب سوسیال-مسیحی بایرن که در انتخابات ملی سپتامبر 10 درصد از محبوبیت خود را از دست داده، وعده داده است که با اعمال قوانین سخت مهاجرتی و تاکید بر ارزش های سنتی محافظه کاران، این رای را بازپس گرفته و از حزب محافظه کار افراطی آلمان پیشی بگیرد.

سیاستمداران حزب ای‌پی‌دی به عنوان بخشی از مذاکرات توافق کرده‌اند تا هجوم بیش از یک میلیون نفر مهاجر در سال 2015 و 2016 را محدود کرده و این عدد را در آینده به 180 هزار تا 220 هزار نفر کاهش دهند.

توافق میان دو گروه محافظه کار و حزب سوسیال دموکرات آلمان همچنان غیرقابل پیش بینی است.

اگر این توافق حاصل نشود، در انتخابات جدید ماه سپتامبر آلمان، مرکل را به چشم یک دولت اقلیت خواهد نگریست و حزب محافظه کار و ضد مهاجر آلمان می‌تواند جایگاه خود را در این انتخابات بهبود بخشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار