هولیگان‌های خشن روس تنها چهار ماه مانده به شروع جام جهانی ۲۰۱۸ با اغتشاش در اسپانیا دوباره وحشت را در جهان فوتبال به وجود آوردند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آس اسپانیا، کشته شدن آریاس گارسیا مامور ۵۰ ساله پلیس ضد شورش اسپانیا در درگیری هواداران تیم‌های اسپارتاک مسکو و اتلتیک بیلبائو اسپانیا پیش از دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا موجب شد تا پرونده دیگری در ارتباط با خشونت هواداران میزبان جام جهانی 2018 باز شود.

یورو ۲۰۱۶  زنگ خطر بزرگ برای فوتبال جهان بود. خشونت رادیکال‌های روسیه در طول مسابقات آن‌ها را مجبور به انجام اقدامات استثنایی کرد، به خصوص با توجه به اینکه این اتفاقات دقیقا ۲ سال پیش از شروع جام جهانی به میزبانی روسیه انجام شد و اکنون تنها چهار ماه پیش از شروع بزرگترین آوردگاه جهان فوتبال دوباره "هولیگان‌های روسی" آشوب به پا کردند.

ترس جهان از هولیگان‌های افراطی روسیه

شهر مارسی در ماه ژوئن ۲۰۱۶، با رفتار خشونت آمیز هولیگان‌های افراطی روبرو بود. دیدار تیم‌های ملی انگلیس و روسیه در یورو ۲۰۱۶ باعث شد تا پلیس از ورود ۲۰۰۰ رادیکال به این کشور جلوگیری کند. این جنگ به مدت سه روز ادامه داشت به طوری که ۳۵ تن زخمی و همچنین ده‌ها نفر توسط پلیس بازداشت شدند. 

پلیس فرانسه به هیچ عنوان قادر به کنترل خشم رادیکال‌های افراطی نبود. این هواداران بعضی اوقات با پیراهن تیم اف سی اوریول ظاهر می‌شوند و گاهی هم با پیراهن گلادیاتور فیرم ۹۶ اسپارتاک مسکو خشونت‌شان را به عرصه ظهور می‌گذارند.

طبق اعلام روزنامه سان، اعضای این دسته‌ها، هولیگان‌های افراطی را به جنگل می‌بردند تا با هم درگیر شوند و از نظر آن‌ها کسانی که وحشی‌تر بودند بلیت حضور در یورو را به دست می‌آورند. حتی این افراد با افتخار در توییتر از  رفتارهای‌شان در شهرهای لیل، مارسی و تولوز صحبت می‌کردند و معتقد بودند که هولیگان‌های افراطی انگلیسی نمی توانند در برابر آن‌ها قد علم کنند.

با این حال هوادارانی که تنها به دنبال خشونت هستند فقط به این ۲ کشور تعلق ندارند و  به هیچ وجه نباید"باراس براواس" هولیگان‌های مشهور آرژانتینی را فراموش کرد.

از طرفی یک ویدئو در این ارتباط منتشر شد که بسیار تامل بر انگیز است، به صورتی که رادیکال‌های تیم استراسبورگ و نانسی با هم متحد شدند تا با هواداران خشن فاینورد نه تنها درگیر شوند بلکه آن‌ها را هم مورد ضرب و شتم قرار دهند.

با توجه به تمام این تفاسیر روسیه کار آسانی برای مقابله با هولیگان‌های افراطی کشورش و دیگر کشور‌های دنیا ندارد و باید منتظر ماند و دید در نهایت فیفا چه برنامه برای کنترل هولیگان‌های افراطی در نظر خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ترس جهانیان از هواداران خشمگین روسیه پیش از شروع جام جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار