آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مسئله مهم در قرآن کریم عمل به آن است گفت:نظام اسلامی با برنامه‌های قرآنی تقویت می‌شود.

نظام اسلامی با برنامه‌های قرآنی تقویت می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دارالقرآن امام علی(ع) که در بیت علامه طباطبایی برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک متن داشت و تعداد زیادی حواشی که حواشی آن کمتر از متن نبود.

وی افزود: متن انقلاب اسلامی تبدیل نظام دیکتاتوری به نظام اسلامی بود اما در حاشیه آن برنامه‌هایی پیدا شد که بسیار جالب است که یکی از آن‌ها برنامه‌های قرآنی است.

آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی قرآن کریم نقشی در زندگی مردم نداشت اما به برکت انقلاب اسلامی هزاران حافظ قرآن کریم در سراسر کشور وجود دارد و برنامه‌های قرآنی مورد استقبال جوانان است.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: برگزاری پرشور برنامه‌های قرآنی در سراسر کشور برای ما افتخار دارد  و برنامه‌های قرآنی نظام را تأیید و تقویت می‌کند،نظام اسلامی با برنامه‌های قرآنی تقویت می‌شود.

وی عنوان کرد: مسئله مهم در قرآن کریم عمل به آن است، حفظ و تفسیر برنامه‌های قرائت قرآن مقدمه‌ای است که بتوانیم به برنامه‌های قرآن کریم عمل کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: تبعیت از قرآن کریم سبب سلامت جامعه، سیاست می‌شود و همه راه‌های سلامت را قرآن کریم هدایت می‌کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن کریم گفت: وظیفه داریم قرآن را پاس نگه داریم و نسبت به آموزه‌های الهی توجه داشته باشیم، افرادی که آیات الهی را قرائت می‌کنند مقامات آن‌ها در قیامت بالا رفته و سعادتمند و رستگار می‌شوند.

وی بیان کرد: 114 سوره در قرآن کریم وجود دارد که هر کدام دارای نام است و این نام‌ها متنوع و تأمل برانگیز است و تنوع سوره‌ها انسان را به فکر فرو می‌برد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حدیثی از رسول خدا(ص) تصریح کرد: عجایب قرآن هرگز احصا نمی‌شود و قرائن قرآن کریم هرگز کهنه نمی‌شود.

انتهای پیام/ش

سخنان آیت الله مکارم شیرازی در اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات قرآن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار