رهبر اپوزیسیون روسیه مدعی شد هفته‌ها پیش از اعلام رأی کمیسیون انتخابات مرکزی روسیه درباره نامزدی‌اش، بازداشت شده است.

ادعای رهبر اپوزیسیون روسیه در خصوص ممانعت از حضور وی در انتخابات ریاست جمهوریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «الکسی ناوالنی»، رهبر اپوزیسیون روسیه، امروز پنجشنبه با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود مدعی شد هفته ها پیش از اعلام رأی کمیسیون انتخابات مرکزی روسیه برای نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری، توسط پلیس بازداشت شده است.

الکسی ناوالنی مدعی است بازداشت وی پیش از اعلام رأی کمیسیون انتخابات مرکزی روسیه برای نامزدی، برای ممانعت از حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه اجرا شده است.

او با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیترنوشت: حین خروج از دندان پزشکی به وسیله پلیس بازداشت شدم.

در پی انتشار این پیام توئیتری، «لئونید وولکوف»، رئیس ستاد انتخاباتی ناوالنی با انتشار توئیتی اعلام کرد پلیس او را در فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو، مسکو بازداشت کرده است!

الکسی ناوالنی، یک وبلاگ نویس مخالف دولت روسیه است که با نزدیک شدن به موعد انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، فعالیت اعتراضی خود علیه کرملین را افزایش داد و چند تظاهرات ضددولتی را در مسکو، پایتخت روسیه و سن پترزبورگ، محل تولد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور سازماندهی کرد.

او در نظر داشت با نامزدی در رقابت های انتخاباتی روسیه، ولادیمیر پوتین را به چالش بکشد؛ اما کمیسیون انتخابات مرکزی روسیه با نامزدی وی به دلیل سابقه حبس و شکایت های قضایی موافقت نکرد. پس از آن ناوالنی از هواداران خود خواست با تحریم انتخابات ریاست جمهوری روسیه، مخالفت خود را با مشروعیت پوتین نشان دهند.

رقابت های انتخاباتی روسیه به طور رسمی از 18 دسامبر 2017 آغاز شده است. انتخابات ریاست جمهوری روسیه 18 مارس 2018 برگزار می شود.

انتهای پیام/

توئیت ناوالنی درباره بازداشت شدنش توسط پلیس روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار