رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ارتقای سلامت مردان در مقام نیروی کار جامعه سبب استحکام و توسعه کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،قدرت اخوان اکبری ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در خصوص هفته ملی سلامت مردان اظهار کرد: پویش هفته ملی سلامت مردان ایران، از سال 1388 در هفته نخست اسفندماه با هدف اطلاع‌رسانی، آموزش و مداخلات تشخیصی و درمانی گروه‌های مختلف جامعه ویژه اولویت‌های سلامت مردان کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: بررسی‌های انجام شده، آمار بیماری‌ها و آسیب مردان را در همه سنین بیش از دیگر گروه‌ها نشان می‌دهد؛ این در حالی است که ارتقای سلامت مردان در مقام نیروی کار جامعه سبب استحکام و توسعه کشور خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: به دلیل شیوع عادات غلطی مانند مصرف سیگار، الکل، اعتیاد یا بالا بودن فاکتورهایی نظیر استرس شغلی در بین مردان، این گروه، نسبت به زنان در معرض عوامل خطر محیطی و شغلی بیشتری قرار دارند.

وی ادامه داد: امروزه در کنار مشکلات روانی اجتماعی، شاهد شیوع کم‌تحرکی و تأثیر آن بر تمامی ابعاد سلامت جامعه و در پی آن افزایش عوامل خطری چون فشار خون، دیابت و چاقی، عوارض اسکلتی و عضلانی، همچنین بیماری‌های قلبی- عروقی و سرطان‌ها به عنوان مهم‌ترین علل مرگ و میر هستیم که بر این اساس ستاد برگزاری هفته سلامت مردان، موضوع فعالیت بدنی را محور اصلی پویش سال‌جاری برگزیده است.

اخوان اکبری گفت: امسال شعار "ورزش؛ کلید طلایی سلامت مردان" از سوی ستاد تعیین شده است و برای ایجاد فرصت کافی برای انجام فعالیت‌ها در راستای اهمیت سلامت مردان یک شعار ویژه نیز برای هر یک از روزهای این هفته، در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ع

ورزش کلید طلایی سلامت مردان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.