نخستین جشنواره موسیقی الکترونیک تهران ۱۲ تا ۱۸ اسفند در پردیس چهارسو برگزار می شود.

جای خالی موسیقی الکترونیک در ایران پر می شودبه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر چه که موسیقی ایران در مسیر خود پیش رفت، به تجربیات خود اضافه کرد و مسافران جدیدی به آن اضافه شدند. حالا پس از موسیقی رپ، جاز، فیوژن و غیره، موسیقی الکترونیک (در انواع شاخه ها نظیر تِرَنس، هاوس، داب استپ و ...) که سابقه ای در موسیقی جهان دارد، اهمیت بیشتری در کشور پیدا کرده و به همت چند تن از عاشقان هنر اول از جمله حمید خسرو بیگی، جشنواره ای برای این سبک طراحی شده است.

خسرو بیگی که سابقه همکاری با گروه «دنگ شو»، خوانندگی و حتی مدیریت برنامه را در کارنامه خود دارد، ایده پرداز این فستیوال است. این سبک از موسیقی، در میان جوانان و دوست داران موسیقی جایگاه ویژه ای دارد و به نظر می رسد با برگزاری چنین فستیوال هایی بیشتر از این هم مورد توجه قرار بگیرد.

حمید خسرو بیگی در این باره گفت: این نخستین بار است که این فستیوال در کشور برگزار می شود. همچنین نخستین باری است که تمامی هنرمندان بزرگ سبک موسیقی الکترونیک کشور در کنار هم قرار میگیرند و به اجرای برنامه می پردازند. البته شرایط برای برگزاری این جشنواره در یک روز و یک شب شکل نگرفته است.

وی در خصوص چگونگی شکل گیری این فستیوال و طرح اولیه آن اظهار کرد: نزدیک به یکسال پیش من و آقای موذن زاده اردبیلی و دیگر دوستانم در کنار هم این ایده را با یکدیگر در میان گذاشتیم و پس از آماده سازی، آن را به فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد ارائه کردیم و خدا را شکر توانستیم به سرعت نظر او را جلب کنیم.

خسرو بیگی ادامه داد: طالبی با کمک های فراوان شرایط اجرای این برنامه را فراهم کرد. این فستیوال قرار بود که در سالن برج آزادی برگزار شود، اما به دلایلی این موضوع میسر نشد. پس از آن به پردیس مگامال منتقل شد اما در آنجا هم شرایط اجرا محیا نبود. در نتیجه بهترین سالن را برای اجرای این سبک از موسیقی پردیس چهارسو دیدیم که از دست اندرکاران این مجموعه به دلیل تلاش های بی دریغشان کمال تشکر را دارم.

گفتنی است؛ بلیت فروشی اولین فستیوال موسیقی الکترونیک ایران از روز دوشنبه در پایگاه اینترنتی ایران کنسرت  آغاز شده است.

 

انتهای پیام/

 

جزئیات برگزاری نخستین جشنواره موسیقی الکترونیک تهران

برچسب ها: موسیقی پاپ ، خواننده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار