رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: باید از اختیارات قانونی خود استفاده کنیم و در جهت رفع تبعیض گام برداریم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در ابتدای سومین جلسه علنی شورای عالی استان‌ها که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، با اشاره به اصل ۱۰۱ قانون اساسی اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه شورای عالی استان‌ها رفع تبعیض است.

الویری در ادامه با اشاره به مطالب ارزنده مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در سخنان ارزنده خود فرمودند: «جمهوری اسلامی در حوزه پیشرفت به معنای واقعی خوب عمل کرده است، اما در حوزه عدالت ما عقب مانده ایم و خودمان اعتراف می‌کنیم باید از خداوند متعال و مردم عذرخواهی کنیم و باید با همت مردان و زنان کارآمد در این حوزه هم پیشرفت کنیم».

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه مسئولیت کمبود جدی در این امر متوجه شورای عالی استان‌ها است، گفت: باید برنامه ریزی‌های منطقه‌ای به نحوی پیش رود که تبعیض برطرف شود.

وی افزود: به موجب قوانین موجود، شورای عالی استان‌ها باید در برنامه ریزی توسعه و بودجه سالانه نظر بدهد.

الویری با بیان اینکه در ۴ دوره قبلی شورای عالی استان‌ها این قوانین اجرایی نشده است، گفت: باید در این دوره به اختیارات قانونی خودمان توجه کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به قوانین بالادستی هفته گذشته پیش نویس لایحه مدیریت یکپارچه شهری نهایی شده است، گفت: این لایحه به کمیته سه جانبه شهرداری، شورای شهر و شورای عالی استان‌ها داده شده است تا پس از یک ماه نظرات خود را لحاظ کنند.

الویری با بیان اینکه یک ماه فرصت کوتاهی است، گفت: متن لایحه از طریق فضای مجازی در اختیار اعضای شورا قرار می‌گیرد و خواهشمندم با بررسی‌های دقیق نظرات خود را به ما انتقال دهند.

انتهای پیام/

لزوم استفاده از اختیارات قانونی در شورای عالی استان‌ها برای رفع تبعیض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار