مدیر کل شیلات مازندران از صادرات نخستین محموله گوشت ماهیان خاویاری پرورشی مازندران به روسیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسینعلی رستمی مدیرکل شیلات مازندران گفت: نخستین محموله از محصولات شیلاتی به ظرفیت حدود ۱۸ تن گوشت ماهیان خاویاری پرورشی منجمد توسط شرکت پاک ثمر میرود بابلسر از مرز آستارا به کشور روسیه صادر شد.

وی ارزش اقتصادی این محموله را ۱۲۷ هزار دلار اعلام کرد و افزود: شرکت پاک ثمر میرود یکی از شرکت‌های فعال در فرآوری محصولات شیلاتی و دارای کد EC (صادرات به کشور‌های اروپایی و روسیه) است.

رستمی با بیان اینکه مازندران به عنوان قطب تولید ماهیان خاویاری کشور دارای ۱۵ مزرعه فعال به ظرفیت تولید ۲۵۰۰ تن گوشت و ۳۲ تن خاویار پرورشی است ،گفت:  ۱۵۰۰ تن گوشت و ۱۵۰۰ کیلوگرم خاویار پارسال  در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال به میزان این ظرفیت ۱۰ % اضافه شود افزود: ۱۲ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در مازندران با پیشرفت ۸۰ درصد در حال ساخت است.

وی گفت: مازندران دارای مقام نخست تولید گوشت و خاویار پرورشی در کشور بوده و بزرگترین مزرعه پرورش ماهی خاویاری خاورمیانه در جویبار مازندران در حال بهره برداری است.

رستمی افزود: تنها مرکز تکثیر ماهیان خاویاری بخش خصوصی در مازندران مستقر است و پایانه صادرات ماهیان خاویاری و سایر آبزیان در چپکرود شهرستان جویبار در حال احداث است که می‌تواند نقش موثری در رونق صادرات و ارزش افزوده محصولات شیلاتی داشته باشد.

انتهای پیام/آ

صادرات نخستین محموله گوشت ماهیان خاویاری پرورشی مازندران به روسیه

برچسب ها: روسیه ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار