گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد لکه نفتی که امروز به سواحلی در نزدیکی ژاپن رسیده، احتمالا ناشی از غرق شدن کشتی ایرانی سانچی است.

آلودگی نفتی سانچی به سواحل نزدیک ژاپن رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد لکه نفتی که امروز به سواحلی در نزدیکی این کشور رسیده، احتمالا از غرق شدن کشتی ایرانی «سانچی» نشات می‌گیرد.

گارد ساحلی ژاپن همچنین تاکید کرد: نمونه‌های به دست آمده از این آلودگی نشان می‌دهد این لکه رسیده به جزایر نزدیک ژاپن، بقایای مواد نشت کرده از کشتی سانچی است."

یک مقام گارد ساحلی ژاپن به رویترز گفت: "آلودگی اولین بار حدود یک ماه پیش به سواحل ما رسید و نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهند با توجه به نوع ماده آلوده و مقدار آن،  این آلودگی به حادثه سانچی مرتبط است، چرا که سانچی از نظر ابعاد و میزان نفتی که به دریا ریخته است یکی از بزرگترین حوادث دریایی دهه‌های اخیر است."

توده چرب و سیاه به جای مانده از حادثه سانچی  اولین بار در نیمه بهمن ماه به سواحلی در نزدیکی ژاپن رسید. از آن زمان تاکنون 21 جزیره دیگر مانند اومامی، اوکیناوا و اوشیما در نزدیکی ژاپن به مواد نفتی آلوده شده‌اند.

گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد آزمایش‌های گسترده ژاپن در فاصله دهم بهمن ماه تا اواخر این ماه نشان می‌دهد هنوز آلودگی نفتی سانچی به سواحل اصلی ژاپن نرسیده است.

انتهای پیام/

 

گسترش آلودگی نفتی سانچی در سواحل ژاپن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار