در حالی رسانه ها و شبکه های اجتماعی خبرهای ضد و نقیضی از انتقال اجساد منتشر کرده اند که مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان به این ابهام پاسخ دقیق داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،چهار روز پیش هواپیمایی متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان در منطقه پادنای سمیرم سقوط کرد و هر 65 نفر مسافر آن جان باختند؛ چهار روز است که کشور در گیر و دار یافتن لاشه هواپیما و اجساد جان باختگان است.

در این چند روز اخبار ضد و نقیض از بخش های مختلف این حادثه در رسانه ها و شبکه های اجتماعی بیان شد و یکی از آنها درباره شیوه عملکرد پزشکی قانونی بود که دارای ابهام های بسیاری بود؛ بر این اساس دست به کار شدیم تا خود با علی سلیمانپور گفتگو کرده و عملکرد پزشکی قانونی استان اصفهان در این حادثه را جویا شویم.

در حالی برخی رسانه ها از انتقال قربانیان این حادثه به مرکز پزشکی قانونی استان کهکیلویه و بویر احمد خبر داده بودند که برخی دیگر از رسانه ها از تحویل اجساد از سوی پزشکی قانونی اصفهان سخن می راندند؛ ابهامی که سلیمانپور مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان اینگونه برطرف می کند: «تیم رابط ما در منطقه حادثه برای بررسی اولیه، کدگذاری و بسته بندی بقایای اجساد حضور دارد اما نیابت قضایی برای بررسی های فنی تخصصی لازم از جمله احراز هویت، تعیین علت فوت و موارد دیگر به پزشکی قانونی استان کهکیلویه و بویر احمد داده شده است».

اما این همه کار اداره کل پزشکی قانونی اصفهان نبود؛ تیم مدیریت بحران پزشکی قانونی استان اصفهان پس از حادثه در جلسه مدیریت بحران حضور می یابد و تیم مدیریت بحران خود را به محل اعزام می کند.
در این چند روز هماهنگی های لازم با استان های مجاور و بخش ستادی خود را برای نمونه گیری جهت تهیه مشخصات ژنتیکی فردی و تشخیص هویت از بستگان مسافران جان باخته انجام می دهد.

همه این نمونه گیری ها به آزمایشگاه ژنتیک استان فارس ارسال می شود؛ از سوی دیگر در حال حاضر نیز به محض دست یابی به بقایایی از اجساد بنا به دستور مرجع قضایی به بررسی اولیه آن پرداخته؛ کدگذاری و بسته بندی کرده و گزارش های علمی مرتبط را تهیه می کند و بنا به صلاحدید و دستور مراجع قضایی ذیربط برای بررسی های تکمیلی به پزشکی قانونی مرکز یاسوج ارجاع می شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.