رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: پنجم اسفند همزمان با آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در کل کشور، ۲۵ هزار کودک زیر 5 سال در جیرفت واکسینه می شوند.

۲۵ هزار کودک زیر 5 سال در شهرستان جیرفت واکسینه می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمدرضا مشایخی رئیس مرکز بهداشت جیرفت در جلسه شورای سلامت شهرستان جیرفت که با محوریت اجرای طرح ملی واکسیناسیون قطره فلج اطفال و برنامه سلامت نوروزی برگزار شد گفت: همزمان با سراسر کشور این طرح ملی، طی دو مرحله ؛ نوبت اول نوبت اول از ۵ تا ۸ اسفند و نوبت دوم از ۱۸ تا ۲۱ فروردین با مراجعه تیم های بهداشتی درب منازل(خانه به خانه) اجرا می شود.

وی افزود: این طرح شامل کودکان زیر ۵ سال ، متولدین یکم اسفند نود وهفت به بعد می شود که خانواده ها باید به سوالات تیم های بازدید به خوبی پاسخ دهند.

مشایخی تصریح کرد: در صورت عدم حضور خانواده ها در منزل هنگام بازدید ، باید سریعا به نزدیک ترین پایگاه بهداشتی محل جهت دریافت واکسن مراجعه شود.

رئیس مرکز بهداشت جیرفت گفت: در این طرح تعداد ۲۵ هزار کودک زیر ۵ سال واکسینه می شوند و ۲۴۰ تیم بهداشتی کار واکسیناسیون را انجام می دهند که یک نفر از این اعضای تیم دارای کارت شناسایی است.

مشایخی همچنین به برنامه سلامت نوروزی اشاره کرد و افزود: برنامه سلامت نوروزی همه ساله از تاریخ ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین به مدت یک ماه برگزار می شود.

رئیس مرکز بهداشت جیرفت در مورد اجرای این برنامه تصریح کرد: تیم های مرکز بهداشت در قالب چهار تیم سه نفره ( دو تیم صبح و دو تیم عصر) از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید می کنند که تعداد بازرسین در این برنامه ۲۳ نفر می باشد و یک نفر به صورت آنکال است.

مشایخی گفت: از دستگاه قضایی ، همکاران سایر ارگان ها نظیر فرمانداری ، دامپزشکی ، صنعت و معدن با بازرسین بهداشت محیط، نیروی انتظامی و اداره اماکن با بازرسین انتظار داریم همکاری بیشتری با این مرکز داشته باشند .

رئیس مرکز بهداشت جیرفت اظهار کرد: سامانه ۱۹۰ و تلفن ۴۳۲۱۸۵۱۲ به صورت شبانه روزی پاسخگوی شکایات مردمی در زمینه بهداشت محیط می باشد.
انتهای پیام/س

 

واکسیناسیون ۲۵ هزار کودک زیر 5 سال در شهرستان جیرفت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار