تولیت آستان قدس رضوی گفت: روحانیون و طلاب باید منش فاطمه زهرا (س) را در ولایت پذیری و زندگی ساده و اجتماعی برای نسل جوان معرفی کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد ابراهیم رئیسی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در جمع طلاب و روحانیون نهاوند اظهار داشت: انگیزه طلبگی و علم افزایی باید خالص باشد، توفیقاتی که خداوند متعال به علمای بزرگ عطا فرموده نتیجه اخلاص آن‌ها بوده است.

طلاب و روحانیون زندگی حضرت زهرا (س) را به نسل معرفی کنند

وی گفت: سنگ زیربنای اندیشه و تفکر امام تنها یک جمله است و آن هم اینکه عالم، محضر خداوند است امام راحل و مقام معظم رهبری چرا تا این حد در دل‌ها جای دارند جذب قلوب مردم نتیجه سلوک و رفتار همراه با تهذیب نفس و خودسازی است و این مسیر است که می‌تواند جامعه قرآنی را پدید آورد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: تزکیه منفی به معنای خودستایی است، اما در مقابل آن، تزکیه واقعی به معنای "خودستانی" است.

وی بیان کرد: انسان ممکن است برای رسیدن به نقطه خودستایی هر کاری انجام دهد و هر غیرمُجازی را مجاز تلقی کند در نتیجه خودستایی، خیلی وقت‌ها در عرصه سیاست اخلاق ذبح شده و بسیاری از باید‌ها و نباید‌های الهی زیرپا گذاشته می‌شود.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: مگر ما از هر راهی می‌توانیم به اهداف مورد نظر خود برسیم خیر، در نظام دینی حتی جنگیدن هم قانون دارد، در جنگ، زنان و کودکان و حیوانات نباید آسیب ببینند.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس که موشک‌های دشمن بر سر مردم بی‌گناه منطقه نهاوند فرود می‌آمد، برخی می‌گفتند که ما هم باید تلافی کنیم، اما امام راحل معتقد بودند باید اطمینان حاصل شود که موشک به اهداف نظامی اصابت می‌کند نه منازل مردم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در همایش طلاب و روحانیان شهرستان نهاوند گفت: انقلابی عمل کردن و انقلابی اندیشیدن طلاب موجب کشف توطئه نفوذ می‌شود.

طلاب و روحانیون زندگی حضرت زهرا (س) را به نسل معرفی کنند

وی تصریح کرد: مجهز شدن طلاب به علوم روز لازمه پاسخگویی به نیاز‌های جامعه است.

رئیس آستان قدس رضوی با بیان اینکه خودستایی با خودستانی تفاوت دارد گفت: روحانیان و طلاب باید "خودستان" باشند، "نه خودستا".

انتهای پیام/ف

 دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمد ابراهیم رئیسی با طلاب و روحانیون نهاوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.