سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با رد ادعای ورود نیروهای حامی دولت سوریه به منطقه عفرین، آن را «تبلیغات سیاه» توصیف کرد.

سخنگوی اردوغان: ادعای ورود نیروهای دولتی سوریه به عفرین، «تبلیغات سیاه» استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «ابراهیم کالین»، سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ضمن رد ادعای رسانه ها مبنی بر ورود نیروهای حامی دولت سوریه به منطقه عفرین، اخبار اینچنینی را «تبلیغات سیاه» قلمداد کرد.

کالین گفت: کاملا واضح و مبرهن است که گزارش ها در خصوص توافق بین دولت سوریه و یگان های مدافع خلق (ی پ گ) تبلیغاتی سیاه است. هرچند به این معنا نیست که چانه زنی های مخفی و پلید در این خصوص وجود ندارد.

پیش از این یک مقام ارشد کُرد اعلام کرد نیروهای کُرد سوریه و ارتش این کشور درباره اعزام و استقرار سربازان ارتش سوریه در امتداد مرزهای شمالی این کشور در عفرین به توافق رسیده اند  تا به این وسیله حملات ارتش ترکیه را مهار کنند.

روز گذشته شبکه تلویزیونی اخباریه سوریه گزارش داد نیروهای نظامی حامی دولت سوریه در عرض چند ساعت وارد منطقه عفرین خواهند شد. «بکر بوزداغ»، معاون نخست وزیر ترکیه مدعی شد ورود نیرو‌های دولت سوریه به منطقه عفرین به ‹‹فاجعه›› در این منطقه منتهی می‌شود. وی این اقدام را چراغ سبزی برای تجزیه خاک سوریه قلمداد کرد.

دمشق هنوز به این گزارش واکنش نشان نداده است.

ترکیه از 20 ژانویه عملیات نظامی «شاخه زیتون» را با هدف مقابله با نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) که آنکارا آن را یک سازمان تروریستی می داند، آغاز کرده است. دمشق ضمن محکوم کردن حضور نظامی ترکیه در شمال این کشور، آن را نقض حاکمیت سوریه می داند.

انتهای پیام/

واکنش آنکارا به خبر ورود نیروهای دولت سوریه به عفرین

برچسب ها: ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار