رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت:شرایط جوی، آب و هوایی و دید در منطقه پادنای سمیرم تقریباً تا حدود ساعت 15 امروز مساعد است اما با غروب آفتاب، هوا در مناطق کوهستانی مه‌آلود شده و با بارش برف همراه است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن خدابخش رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: ایستگاه پیش‌بینی هواشناسی با مناطق کوهستانی پادنا فاصله زیادی داشته و علاوه بر آن میزان بارش برف در ناطق کوهستانی به مراتب بیشتر از شهر سمیرم است و تنها ایستگاه‌های بالاسنج هواشناسی می‌توانند حدود بارش‌ها را اعلام کنند.

وی افزود: شرایط جوی، آب و هوایی و دید در منطقه پادنای سمیرم تقریباً تا حدود ساعت 15 امروز مساعد است اما با غروب آفتاب، هوا در مناطق کوهستانی مه‌آلود شده و با بارش برف همراه است و طی چند روز آینده چنین هوای مساعدی را نخواهیم داشت چراکه بهترین شرایط آب و هوایی آن منطقه از صبح تا بعد از ظهر امروز است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: به دلیل فقدان ایستگاه هواشناسی در محدوده سقوط هواپیمای تهران-یاسوج و ارتفاعات دامنه کوه دنا، اطلاعاتی از میزان دقیق بارش برف در این منطقه کوهستانی موجود نیست و اگر هم اعلام شود صرفاً برآوردی از میزان بارش برف است.

وی با اشاره به افزایش وزش باد در دامنه کوه دنا در بعد از ظهر امروز خاطرنشان کرد: منطقه پادنا فردا با افزایش ابر و وزش باد رو‌به‌رو خواهد شد؛ بارش‌ باران در سمیرم نزدیک به 5 میلی‌متر بوده و در ارتفاعات بارش برف بیشتر از اعلام ایستگاه‌های پیش‌بینی هواشناسی است

گفتنی است اگر تا بعد از ظهر امروز نیروهای عملیات جست‌وجوی هواپیما موفق به پیدا کردن هواپیما نشوند تا عبور سامانه بارشی عملیات آنان محدود شده و ممکن است آثار هواپیمای سانحه‌دیده زیر برف پوشیده شود.

 

انتهای پیام/م

 

وضعیت جوی هوای منطقه پادنای سمیرم

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار