نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت:تنها کسی که میتواند کشور را جمع و جور کند و همه جناح‌ها آن را قبول دارند رهبری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، آیت الله خاتمی در شب شهادت حضرت فاطمه (س) در مراسم عزاداری و یادواره ۲۷۶ شهید غدیردر حسینیه ثارالله کرمان گفت: برخورد کاذب اینست انسان دم از دین بزند، اما ملتزم به قانون دین نباشد برخی وسط میدان دین نمی‌آیند و در حاشیه می‌ایستند تا ببینند با دین به جایی می‌رسند یا خیرکه این افراد خسارت دیده دنیا و آخرتند.

وی افزود: یک برخورد کاذبانه با دین ملتزم نبودن به قوانین دینست که پایبند به دین و نماز نباشیم و یا قانون حجاب را رعایت نکنیم اینکه برخی می‌گویند دین اسلام حجاب را اجباری نکرده سوال اینست دین چیست آیا غیر از قوانین است؟

آیت الله خاتمی در ادامه گفت: البته اساس کار ما در برخورد با کسانیکه قوانین دین را رعایت نمی‌کنند روشنگریست و باید با منطق در رابطه با حجاب بانوان صحبت کرد که اسلام قصد دارد شما با گوهر عفاف جایگاه انسانی خود را پیدا کنید.

وی ادامه داد: برخورد کاذبانه در خانواده نیز اینست که پدر و مادر بفکر دین و اخلاق فرزندان خود نباشند و مسئولیت خود را فقط در تامین مادیات بدانند، اما برخورد صادقانه اینست به همان اندازه که بفکر خوراک فرزندانیم بفکر دینشان نیز باشیم.

وی افزود: مثل آفتاب روشنست که دشمن در پی تضعیف نظام اسلامی است و مسلمان نمی‌گوید جمهوری اسلامی نمی‌خواهیم این افراد برخورد کاذبانه با دین دارند محالست کسی دم از دین بزند و حاکمیت دین را نخواهد.

خطیب موقت جمعه تهران ادامه داد: در اغتشاسات اخیر هم هدف دین بود چراکه به ۲۰ حوزه علمیه حمله کردند و کتاب‌ها و قرآن‌ها را اتش کشیدند و آذوقه طلبه‌ها را غارت کردند و ۱۵ دفتر امام جمعه را هدف قرار دادند.

وی ادامه داد: تنها کسی که میتواند کشور را جمع و جور کند و همه جناح‌ها ان را قبول دارند رهبری است.

آیت الله خاتمی یادآور شد: مردم ۲۲ بهمن امسال را تماشایی کردند.

وی اظهار کرد: فاطمه صدیقه صدق گفتار و رفتار داشت و این در تمام عمر ۱۸ ساله اش نمایان بود و پس از پیامبر این صدق و دفاع از دین و علی بسیار آشکار بود؛ و به ما یاد داد در عرصه دفاع از ولایت می‌ارزد که شهید شوی و شهید شد چرا که اسیب به ولایت آسیب به دینست.

آیت الله خاتمی همچنین در مراسم عزاداری حضرت فاطمه (س) در ماهان هم شرکت و سخنرانی کرد.

انتهای پیام/ی

حضرت فاطمه صدیقه صدق گفتار و رفتار داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار