رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اردبیل گفت: سند طرح جامع سلامت در این استان در حال تدوین است و تا پایان سال جاری به اتمام می رسد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،مهدی جهانگیر، رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اردبیل در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی اردبیل افزود: با اجرای این طرح دستگاه های اجرایی همکاری و هماهنگی بیشتری در تامین سلامت غذایی مردم و جلوگیری از بیماری ها خواهند داشت.

وی بیان کرد: هر سال تفاهم نامه ای بین دستگاه های اجرایی، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری اردبیل منعقد می شود و دبیرخانه کارگروه سلامت غذایی هم روند اجرایی و نحوه مشارکت دستگاه های اجرایی را بررسی می کند که تا چه حد توانسته اند در پیشبرد برنامه های مربوط به سلامت موثر واقع شوند .

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اردبیل با اشاره به افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر افزود: در گذشته دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بدنبال مهار بیماری های واگیر بود ولی امروزه بدنبال پیشگیری از بیماری های سرطان و بیماری های قلبی و عروقی است تا این بیماری ها به حداقل برسد.

جهانگیر افزایش بیماری های سرطان در استان اردبیل را نگران کننده دانست و افزود: هرچند آمار این استان در بیماری های سرطان رو به افزایش است ولی میزان مرگ و میر بیشتر مربوط به بیماری های قلبی و عروقی است.

وی گفت: با اصلاح و بهبودی تغذیه می توان جلوی افزایش بیماری های قلبی و عروقی و سرطان را گرفت.

انتهای پیام/ح

افزایش بیماری های سرطان در اردبیل نگران کننده است

برچسب ها: سلامت ، غذا و دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.