استاندار قزوین گفت: زیرساخت‌های سرمایه گذاری و صنعت در استان قزوین فراهم است و وجود ۲۰ شهرک، ناحیه صنعتی و نیروی انسانی ماهر بر این امر دلالت دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار افزود: برخورداری از ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی، تاریخ و تمدن غنی و در نهایت فرهنگ و هنر چهار ویژگی برجسته و ممتاز استان قزوین است.

زاهدی اضافه کرد: حوزه صنعت، کشت گلخانه‌ای و بخش گردشگری، ۳ حوزه و بستر آماده‌ی سرمایه گذاری در استان قزوین هستند.

وی با اشاره به شرایط علمی استان گفت: قزوین با وجود ۱۳۰ هزار دانشجو از استان‌های دانشگاهی و موفق کشور در حوزه علم و دانش است.

استاندار افزود: استان قزوین ۴۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و اولین دشتی است که در دهه چهل برای کشاورزی مدرن مطالعه شده است.

زاهدی افزود: درحوزه حمل و نقل هم پروژه‌های راه آهن قزوین- رشت، راه قزوین -الموت -تنکابن و راه قزوین به کلاچای درحال اجرا است.

وی اضافه کرد: نزدیک به ۴ هزار واحد تولیدی در استان وجود دارد و نرخ بیکاری آن ۱۱ و یک دهم است که ۶ دهم درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

استاندار با اشاره به بخش ادب و فرهنگ قزوین گفت: این استان بیش از نیم قرن پایتخت کشور بوده و ۵ درصد از بنا‌های تاریخی کشور شامل هزار و ۳۰۰ اثر ثبت شده در قزوین وجود دارد.

زاهدی با بیان اینکه قزوین؛ پایتخت خوشنویسی کشور است، گفت: دو سالانه خوشنویسی در سال ۹۷ در این استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

وجود ۲۰ شهرک، ناحیه صنعتی و نیروی انسانی در استان قزوین

برچسب ها: استانداری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.