معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برای ثبت ملی چاقوی کرند باید برخی از زیرساخت‌ها مهیا باشد که این امکانات اکنون فراهم نیست.

احیای بازار فروش چاقوی کرندبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  پروانه حیدری معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بابیان اینکه در حال حاضر در سطح استا 141 نفر با داشتن مجوز اداره کل میراث فرهنگی درحوزه "آهنگری سنتی" مشغول فعالیت هستند، بیان کرد: البته این تعداد افرادی را شامل می شود که در سامانه اطلاعات هنرمندان صنایع دستی استان مشخصات آنان ثبت شده و قطعا تعداد هنرمندان صنعتگر رشته آهنگری سنتی در استان بیش از اینهاست که به دلایل مختلف هنوز اسامی آنان در سامانه ثبت نشده است.

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: رشته چاقوسازی از دیرباز یکی از رشته‌های بومی صنایع دستی استان کرمانشاه بوده و پایلوت آن در شهر کرندغرب است می توانیم ادعا کنیم که چاقوی کرند از نظر کیفی در سطح کشور حرف زیادی برای گفتن دارد.

حیدری به مشکلات پیش روی ثبت ملی کردن چاقوی کرند اشاره کرد و گفت: از سالهای گذشته به دلیل کمتر شدن فعالیت صنعتگران چاقو ساز کرند غرب،به روزرسانی  نشدن محصولات آهنگری از عوامل افول این صنعت است .

در ورودی شهر کرند 18 کارگاه صنایع فلزی فعال است.

انتهای پیام/ز


فعالیت  18کارگاه چاقو سازی در کرند غرب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.