کره‌شمالی روز دوشنبه به آمریکا درباره ازسرگیری رزمایش نظامی مشترک این کشور با کره‌جنوبی هشدار داد.

هشدار کره‌شمالی به آمریکا درباره ازسرگیری رزمایش نظامی مشترک این کشور با کره‌جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی روز دوشنبه به آمریکا درباره ازسرگیری رزمایش نظامی مشترک این کشور با کره جنوبی هشدار داد. این هشدار به دنبال آن صادر شد که آمریکا و کره جنوبی برگزاری رزمایش های مشترک را تا پایان بازی‌های المپیک زمستانی در پیونگ چانگ کره جنوبی به تعویق انداخته بودند.

کره شمالی اعلام کرد واشنگتن باید مسبب هرگونه اختلال در روند آشتی دو کره شناخته شود.

روزنامه رودونگ سینمون کره شمالی در گزارشی اعلام کرد آمریکا هرگونه نشانه‌ای از تنش‌زدایی در مناسبات کره شمالی و کره جنوبی را کم اهمیت جلوه می دهد و قصد دارد هرچه سریعتر پس از پایان بازی‌های المپیک زمستانی روند آب شدن یخ مناسبات دو کره را متوقف کند.

این روزنامه نوشت خطر تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره رو به افزایش است و تجهیزات راهبردی و نیروهای آمریکایی در حال استقرار در شبه جزیره کره و مناطق اطراف آن هستند. به دنبال آنکه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با درخواست کره جنوبی برای شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی موافقت کرد مناسبات دو کره رو به بهبود گذاشت.

آمریکا و کره جنوبی نیز برگزاری رزمایش های سالانه دو کشور را تا پایان این بازی‌ها به تعویق انداختند. این احتمال وجود دارد که با ازسرگیری رزمایش های آمریکا و کره جنوبی که کره شمالی آن را تمرینی برای حمله به این کشور می داند، پیونگ یانگ نیز بار دیگر دست به اقدامات تحریک آمیز بزند.

انتهای پیام/

 کره شمالی به آمریکا هشدار داد

 

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار