رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری سردشت گفت:بمناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی ۷ هزار نهال در سطح این شهرستان غرس می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ نژاد جهانی فرماندار سردشت در جلسه هماهنگی و برنامه ريزی برنامه های گراميداشت هفته منابع طبيعی ضمن تقدير از مجموعه منابع طبيعی و آبخيزداری شهرستان سردشت گفت: امسال منابع طبيعی در طرحهای توسعه ای شهرستان، بويژه همكاری در اجرای پروژه گازرسانی روستاهای محور نلاس نقش خوبی داشته است و اينگونه مسوليت پذيری و همكاری آنها وظيفه و تكليف ما را برای همراهی جدی تر با آنان بيشتر می كند.

وی افزود: كل جنگل های استان آذربايجان غربی ١١٠ هزار هكتار است كه ٨٠ هزار هكتار آن در سردشت واقع شده است و اين شرايط می طلبد كه ستاد شهرستانی با يك تركيب استانی تشكيل شود تا اجرای برنامه ها و ترويج فرهنگ حفاظت از منابع طبيعی به نحو بهتر و بيشتری صورت گيرد.

وی در خصوص تركيب ستاد گراميداشت هفته منابع طبيعی گفت: انتظار بود در دستوالعمل ارسالی نقش پررنگتری در اجرای برنامه ها براي دهياران و شوراهای اسلامی روستا و حتی افراد تاثير گذار در بعد فرهنگی از جمله بهورزان و معلمان روستا قائل می شدند چون اين افراد به واسطه جايگاه اجتماعی كه دارند می توانند هم در حوزه فرهنگی و هم در بخش عملياتی تاثير گذاری بيشتری داشته باشند.

فرماندار سردشت تاكيد كرد: در تدوين برنامه های شهرستانی تشكل ها و سازمانهای مردم نهاد، معتمدين و متنفذين، دهياران و شوراهای اسلامی، روحانيون، معلمين و بهورزان در محيط های روستای محور اصلی كار قرار گيرند و از ظرفيت افراد خاص از جمله قهرمانان ورزشی، ايثارگران، كودكان و معلولين نيز استفاده گردد.

جهانی با بيان اينكه برنامه های نمادين می توانند بعنوان يك محرك در اذهان عمومی تاثير گذار باشند بر اجرای متنوع و باشكوه برنامه ها تاكيد كرد.

وی در رابطه با برنامه ها و مكانهای انتخابی برای اجرای مراسم نمادين و كاشت نهال گفت: بايد برنامه هايی را اجرا كرد و مكانهایی رابرای كاشت نهال انتخاب كرد كه بيانگر پيامهای فرهنگی و تاثير گذار باشند.

کامل حسینی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان سردشت نیز دراین جلسه بابیان اینکه شعار هفته امسال منابع طبیعی بامردم برای مردم است ، گفت : در گرامیداشت هفته منابع طبیعی ۷ هزاراصله نهال با نوع های مختلف ازجمله کاج ، عرعر ، سرو ، بادام ، بیدمجنون ، سنجد ، آقاقیاو زبان گنجشک در نقاط مختلف شهرستان کاشت می شود.

وی افزود : در این هفته همچنین ۳۰ برنامه متنوع فرهنگی با ۷ ویژه برنامه برگزار می شوند که کاشت ۱۰۰ نهال در مزار شهدا به یاد ۸۵۳ شهید گلگون کفن شهرستان ، غبارربی مزارشهدا ، دیدار با خانواده های معظم شهدا ، برگزاری کارگاه های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها، مسابقات مقاله نویسی و نقاشی ،عکاسی ، کاشت نهال در مدارس و اماکن عمومی و نظامی ، همایش پیاده روی و سخنرانی ائمه جمعه و جماعت در خطبه های جمعه با موضوع منابع طبیعی از مهمترین برنامه های این هفته هستند.

حسینی هفته منابع طبیعی را فرصتی مناسب برای استفاده از توان و پتانسیل دستگاه های اجرایی برای گسترش فرهنگ سازی دانست و خواستار همراهی و همکاری دستگاه ها در بالا بردن سطح آگاهی مردم در حفظ منابع طبیعی و برگزاری هر چه بهتر برنامه های این هفته شد.

انتهای پیام/م

کاشت انواع نهال در سردشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.