هوشنگ شهبازی کارشناس صنعت هوایی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هواپیمای ATR که دچار سانحه شده از دستگاهی به نام دستگاه ELT( دستگاه فرستنده اضطراری محل هواپیما ) برخوردار است که قادر است در دمای ٢٠- درجه و تا ٤٨ ساعت بر روی فرکانس ٤٠٦ و ١٢١.٥ مگا هرتز سیگنال ارسال کند.
وی، گفت: عمر مفید این دستگاه 48 ساعت بوده که قبل از هر پرواز باید چک و تعویض شود، اگر تاکنون سیگنالی از این دستگاه دریافت نشده، کوتاهی در این خصوص صورت گرفته است.
انتهای پیام/
احتمالا از کار افتاده بوده دیگه از حرف های کاپیتان شهبازی این طور میشه نتیجه گرفت
اینقدر سوانح بزرگ پلا سکو ،سانچی ،تصادف قطار ،تلافات جاده ای به علت
استاندارد نبودن خودروها، ساختمان ها و هواپیماها و... است که مسئولان باید نظارت بیشتری داشته باشند