نخستین همایش ملی زیست فناوری دریا در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،مرتضی یوسفی زاده دبیر اجرایی این همایش گفت: تولید محصول و ایجاد اشتغال ، چالش ها و ظرفیت ها در زیست فناوری دریا ، ظرفیت های زیستی دریا و آینده حیات بشری و پاکسازی پساب ورودی به خلیج فارس از مهم ترین محورهای این همایش دوروزه است.

وی هدف از برگزاری این همایش را فراهم کردن زمینه های مناسب برای فارغ تحصیلان و فعالان عرصه زیست محیطی دریا عنوان کرد.

 دبیر اجرایی این همایش افزود:فارغ تحصیلان و فعالان این رشته می توانند از طریق شرکت های دانش بنیان کار آفرینی و تولید محصول کنند.

معاون دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در ین همایش گفت: به زودی کارگروه زیست فناوری دریایی هرمزگان با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیتهای دریایی استان در این ستاد تشکیل می شود .

رحیم سروری افزود: هرمزگان با بازگرداندن ظرفیت های آموزشی دریایی و اضافه کردن تحصیلات تکمیلی زیست فناوری دریا و کاربردی کردن این رشته گامی مهم در محیط زیست دریایی است.

وی گفت: تقویت ظرفیت های شرکت های دانش بنیان برای تولید ثروت از فناوری زیست دریایی در دستور کار قرار دارد.

معاون دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: صندوق حمایت از سرمایه گذاری زیست فناوری برای حمایت از سرمایه گذاری ،اشتغال و تولید محصول در ستاد زیست فناوری تسهیلات پرداخت می کند.

سروری افزود: این تسهیلات به صورت شناور و پس از کارشناسی پرداخت می شود.

علی اکبر رضایی معاون امور زیستی مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهور هم در این همایش گفت: دانشمندانی که در حوزه محیط زیست دریایی ایده و طرح هایی دارند به صندوق های توسعه تکنولوژی ایران و حمایت از توسعه فناوری نخبگان برای در یافت تسهیلات معرفی می شوند.

انتهای پیام/ف

 همایش زیست فناوری دریا در بندرعباس

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.