استاندار کرمانشاه گفت: مشکلی با همکاری سلبریتی‌ها نداریم و هر طرح و پروژه‌ای که پیشنهاد بدهند از نظر ما کاملا مورد قبول است.

///هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در گفت‌وگو با  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره آخرین وضعیت زلزله زدگان استان متبوعش اظهار کرد:  اسکان موقت و اضطراری زلزله زدگان به پایان رسیده است.

وی افزود: اکنون وارد مرحله اسکان دائم زلزله زدگان شدیم و طبق برنامه‌ریزی انجام شده باید هزار و 500 واحد مسکونی پی‌کنی و اجرای فونداسیون و برای 600 واحد مسکونی هم اسکلت بنا شود.

بازوند با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم 11 هزار واحد مسکونی تخریب شده روستایی را بازسازی کنیم، افزود: باید تا پایان تیر ماه  سال 97، سقف این تعداد از واحدهای مسکونی زده شود و عملیات سفت کاری آن هم به پایان برسد و آن دسته از منازلی که نیازمند تعمیر هستند هم تعمیر شوند.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: برای ساخت و نوسازی 102 هزار منزل مسکونی مبلغی حدود 4 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم البته تاکنون دولت همین مبلغ را از طریق تسهیلات، کمک‌های بلاعوض و عمرانی تأمین اعتبار کرده است همچنین پیمانکاران زیادی در مناطق زلزله زده مشغول به فعالیت هستند تا منازل مسکونی مردم را بسازند.

وی بیان کرد: اکنون بازار ساخت و ساز واحدهای مسکونی زلزله زدگان داغ است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

بازوند گفت: تمام روستاهایی که نیازمند دریافت کانکس بودند کانکس تحویل گرفتند و تنها موارد استثنایی که قانونا کانکس به آنها تعلق نمی‌گیرد باقی ماندند که در این موارد هم به خانواده‌هایی که مستاجر هستند یا فرزند خردسال و نوزاد دارند حتی اگر منازلشان تخریب نشده باشد، با در نظر گرفتن اولویت، 500 کانکس داده می‌شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: برای مستأجران همانند سایر مالکان 30 میلیون تومان در روستا و در شهر هم 40 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته‌ایم با این تفاوت که مستأجران روستایی زمین هم ندارند و باید برای آنها زمین فراهم کنیم.

وی هم چنین در خصوص کمک سلبریتی‌ها به مردم زلزله زده کرمانشاه تصریح کرد: تاکنون هیچ یک برای پرداخت این کمک‌ها اعلام آمادگی نکردند اما در شرف مذاکره هستیم تا این مبالغ را برای زلزله زدگان هزینه کنند.

بازوند متذکر شد: مبلغ جمع آوری شده توسط سلبریتی‌ها برای زلزله زدگان حدود 10 الی 15 میلیارد تومان بود اما مبلغی که دولت برای آنها در نظر گرفته‌ 4 هزار میلیارد تومان است با این حال مشکلی در این خصوص وجود ندارد و صادق زیباکلام و علی دایی برای هزینه این مبالغ اعلام آمادگی کردند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هماهنگی کاملی برای هزینه کمک‌های مالی سلبریتی‌ها وجود دارد، گفت: آنها اعلام آمادگی کردند و ما قول دادیم تا همکاری لازم را با آنها داشته باشیم زیرا مردم اعتماد کردند لذا ما هم کمک می‌کنیم تا پروژه‌هایشان اجرایی شود.

وی اضافه کرد: مشکلی با همکاری سلبریتی‌ها نداریم و هر طرح و پروژه‌ای که پیشنهاد بدهند از نظر ما کاملا مورد قبول است ما نیز ضمن احترام به این افراد هر پروژه‌ای که پیشنهاد دهند با ‌آنها همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
امیدوارم همه مشکلات اقتصادی بر طرف شه
آخرین اخبار