معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بنا به دستور ریاست محترم جمهور 10 درصد باقی مانده مسکن های مهر در کشور تا مهر ماه سال آینده تحویل داده می شود.

 حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنانگفت: تاکنون در کشور بیش از 90 درصد مسکن های مهر تحویل متقاضیان شده و 10 درصد باقی مانده یا فاقد متقاضی بوده یا در محاکم مورد اختلاف خریداران و تعاونی ها است که به دستور ریاست محترم جمهور باید تا مهر سال آینده تعیین تکلیف شده و پرونده مسکن های مهر در سال آینده بسته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سند دار کردن کردن زمین های تصرف شده مربوط به دولت افزود: این زمین ها به شرطی که افراد متصرف واجد شرایط بوده و املاک ساخته شده مخالف با طرح های بالادستی و توسعه شهری نباشد سند دار می شوند.

وی افزود: دستور العمل سند دار شدن واحدهای رفع تصرف شده دولتی به استان ها ابلاغ شده و قیمت این زمین ها نیز به قیمت دولتی و با کارشناسی روز به متقاضیان فروخته شده و برای دریافت سند به ثبت اسناد معرفی می شوند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور گفت: کار تحویل مسکن با شرایط ویژه به خانواده های دارای 2 معلول در کشور با توافق نامه سازمان ملی زمین و مسکن با سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان انجام شده که زمین آن توسط سازمان ملی زمین و مسکن بوده و کار ساخت آن نیز توسط بنیاد مستضعفان و بهزیستی انجام می شود.

وی افزود: 7600 خانواده دارای 2 معلول در کشور شناسایی شده که تاکنون به 2600 خانواده، مسکن تحویل داده شده و در سال جاری 200 واحد دیگر به این افراد تحویل داده می شود.

حمیدرضا عظیمیان افزود: این توافق تامه تا پایان سال 99 اعتبار داشته و این کار تا آن زمان ادامه پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: برنامه وزارت راه و شهرسازی است که به دستور رئیس جمهور به بافت های فرسوده توجه ویژه ای داشته باشد و در سال 97 حدود 5000 واحد در بافت های فرسوده کشور نوسازی خواهد شد.

انتهای پیام / د

صحبت های معاون وزیر راه و شهرسازی در سمنان

 

برچسب ها: مسکن ، بافت فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.