استاندار خوزستان گفت: رشد و بالندگی یک جامعه به میزان کتاب‌خوانی آن وابسته است و برای افزایش سرانه مطالعه باید کتاب‌خوانی به یک ارزش تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان بیان داشت: ما در مدارس یادگیری نداریم و صرفا حفظ کردن مطالب اهمیت دارد و این باعث فرار دانش‌آموزان از کتاب می شود و خاطره خوبی از کتاب در ذهن آن ها به جای نمی گذارند.

وی افزود: در مدارس کشورهای توسعه یافته شیوه حفظ کردن مطالب کمترین میزان را دارد و در بازدید از برخی مدارس آن ها دیدم که یک کتاب داستان یا رمان هزار صفحه‌ای را به دانش آموز ارائه و از او تنها آنچه را از کتاب فهمیده می خواهند.

شریعتی بیان کرد: وقتی در مدارس حفظ مطالب برای دانش‌آموزان اجباری شود قطعا نتیجه دلخواه به دست نمی آید و یکی از راه های افزایش سرانه مطالعه را تسهیل شرایط خرید کتاب است و باید در بخش‌های فرهنگی یارانه بیشتری پرداخت کنیم ولی متأسفانه یارانه‌ها در کشور هدف‌دار نیست در حالی که در کشورهای توسعه یافته به کتاب و کتابخوانی یارانه تعلق می‌گیرد.

استاندار خوزستان یادآور شد: باید اصلاح نظام آموزشی و افزایش دسترسی مردم به کتاب برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی را در کشور ترویج دهیم.

انتهای پیام/م

تلاش برای افزایش سرانه مطالعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.