آیت الله مقتدایی گفت:یکی ازمزیت های نمایشگاه کتاب امسال،گسترش عناوین کتاب است که بالاتر ازسال های قبل بوده وحتی ازکشورهای مختلف شرکت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله مقتدایی،دبیر دوم شورای عالی حوزه، امروز در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم،عنوان کرد:توفیق نصیب شد از نمایشگاه کتاب بازدیدی داشته باشیم؛ این نمایشگاه فرصت مناسبی برای اهل مطالعه ایجاد کرده و حوزویان و اساتید باید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را ببرند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه تاکید کرد: یکی از مزیت های نمایشگاه کتاب امسال، گسترش عناوین کتاب است که بالاتر از سال های قبل بوده و حتی از کشورهای مختلف شرکت کرده اند؛ به هر حال، عناوین کتاب مختلف است؛ اما قیمت بالا از عیوب آن است که جلوی قدرت خرید را گرفته است.

آیت الله مقتدایی افزود: اگر قلم نباشد، علوم از بین می رود؛ علومی که در جهان دایر است و از آن استفاده می شود، علومی است که بزرگان و دانشمندان گذشته از آن استفاده نموده و بر اساس آن به تألیف پرداخته اند.

وی با بیان این مطلب که خداوند متعال در قرآن کریم به قلم سوگند خورده است،بیان کرد: این عنایت خداست که به چیزهای که اهمیت بالایی برای خلقت و انسان ها دارد، قسم می خورد؛ چرا که قسم وسیله ای برای انتقال علوم سابقین به لاحقین است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان یادآورشد: مسئله بعدی، کلمه «و مایستطرون/ آنچه که به وسیله قلم ثبت، مکتوب و تولید می شود»، است؛ این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار بوده و خداوند متعال به آن قسم یاد می کند تا از آن غافل نشویم.

انتهای پیام/ح

 قیمت بالای کتاب ها، جلوی قدرت خرید را گرفته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار