وزیر خارجه آلمان در سخنرانی خود در نشست امنیتی مونیخ تاکید کرد برلین نمی‌خواهد اجرای توافق هسته‌ای ایران را کنار بگذارد.

گابریل: برجام را کنار نخواهیم گذاشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره،  زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان، گفت برلین نمی‌خواهد اجرای برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته‌ای ایران (برجام) را کنار بگذارد.

او در سخنرانی خود در نشست امنیتی مونیخ گفت: تحقق امنیت فقط با ارتش‌ها امکان‌پذیر نیست. از برخورد با آفریقا به عنوان یک مشکل ابراز شگفتی می‌کنیم، در حالی که چینی‌ها توانستند با سرمایه‌گذاری از آفریقا استفاده کنند.

 وزیر امور خارجه آلمان افزود به همکاری به جای رویارویی نیاز داریم و اروپا باید برای مقابله با چالش‌های مشترک، متحد شود.

گابریل در ادامه اعلام کرد همزمان با افزایش نفوذ چین در عرصه جهانی، آمریکا و اروپا باید به پیوند‌های تاریخی بازگردند و با یکدیگر همکاری کنند در غیر این صورت با خطر عقب افتادن از چین مواجه خواهند شد.

او در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: آمریکا به همان اندازه به اروپا نیاز دارد که اروپا نیازمند این کشور است و اکنون زمان آن نیست که تنها به دنبال منافع ملی فردی باشیم.

 وزیر امور خارجه آلمان گفت این کشور از زمان جنگ جهانی دوم از مناسبات مستحکم با آمریکا منفعت برده و از این کشور «دموکراسی»، چندجانبه گرایی، قوانین بین‌الملل و اصول تجارت آزاد را آموخته است.

انتهای پیام/ 

اعلام حمایت گابریل از برجام در نشست امنیتی مونیخ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۹:۴۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
شما صحبت نکن
آخرین اخبار