مشاور وزير جهاد کشاورزی گفت: گياهان دارويی و دمنوش‌ها مشمول استاندارد توليد و فروش خواهند شد.

پیمان یوسفی آذر مشاور وزير جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به توليد گسترده و بی ضابطه گياهان داراويی و انواع دمنوش ها اظهار کرد: به منظور ساماندهی توليد و ايجاد بستر مناسب برای توليدات کيفی، استانداردسازی و تدوين گواهينامه توليد اين گياهان در حال تدوين و توليد است.

يوسفی آذر با تاکيد بر اينکه اين گواهينامه در 3 يا 4 ماه آينده آماده بهره برداری است، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر توليد گياهان دارويی و دمنوش‌ها ضوابط خاصی ندارد و اين موضوع بستر مناسبی را برای سوءاستفاده برخی افراد سودجو و توليدات نامرغوب و بی کيفيت فراهم کرده است.

وی با تشريح وضع نابسامان توليد اين نوع داروها و دمنوش ها، گفت: مردم در خريد اين محصولات فقط بر اساس اعتماد به افراد خريد می‌کنند و هيچ ضوابط خاص و معيار مشخصی برای سنجش ميزان مرغوبيت اين محصولات گياهی وجود ندارد.

مشاور وزير جهاد کشاورزی با تائيد اين نکته که متاسفانه برخی عطاری‌ها برای جذب مشتريان ممکن است از انواع مواد غیرمجاز در توليدات خود استفاده کنند، افزود: با رونمايی از گواهينامه استاندارد توليد در اين زمينه هيچ گياه دارويی و دمنوشی بدون بسته بندی و هولوگرام استاندارد عرضه نخواهد شد.

يوسفی آذر تصریح کرد: در تدوين و تهيه اين هولوگرام و گواهينامه، وزارتخانه های بهداشت درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی و همچنين موسسه استاندارد همکاری تنگاتنگی دارند.

وی افزود: اين گواهينامه نه تنها کيفيت محصولات توليدی را رصد و تضمين می‌کند، بلکه تمامی مراحل کاشت، داشت، برداشت و فرآوری بايد بر اساس استانداردهای تعريف شده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار