هفته بیست و هشتم رقابت‌های کورس اسبدوانی زمستان گنبدکاووس با شرکت ۵۰ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ اﻣﺮﻭﺯ جمعه ۲۷ بهمن ماه، ۶۰ راس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۰ رأس اسب به دلایل فنی حذف شدند و ۵۰ رأس اسب از نژاد‌های دوخون، تروبرد و ترکمن در ۶ دور ﻫﺰاﺭ، ﻫﺰاﺭ ۲۰۰ و ﻫﺰاﺭ و ۶۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در دور اول اسب‌های ۲ ساله، مبتدی و نبرده، ترکمن، به مسافت ﻫﺰاﺭ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که رامین قهرمانی با اسب بوران کلهر زودتر از خط پایان گذشت و جواد آچاک با اسب لوتو سیاه پوش و مهرداد خوجملی با اسب اطلس سروش به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند و امین محمدی در این دور جایگاه چهارم را با اسب آرام امین کسب کرد.

رقابت دور دوم میان اسب‌های ۲ سال، از ۸ تا ۱۲ امتیاز، نژاد دوخون، به مسافت ﻫﺰاﺭ متر بود که یعقوب توسلی با اسب ریحان گل زودتر از رقبایش به خط پایان رسید و امین محمدی با اسب ماه مرال و آق اویلی بشگرد با اسب سامین به ترتیب دوم و سوم شدند و نفر چهارم در این کورس عبدالرحیم آرمیده با اسب دنیلا بود.

اسب شماره ۱ (آتام) در این دور شرکت نکرد.

در دور سوم اسب‌های ۳ تا ۴ سال، از ۱۶ تا ۲۲ امتیاز، دوخون، به مسافت ﻫﺰاﺭ متر با یکدیگر رقابت کردند که نادر صالح پور با اسب تاتیانا موفق به کسب مقام اول شد و بنیامین جرجانی با اسب مانلی و عیدمحمد غراوی با اسب آی داز به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند و در این کورس ستار مهرانی با اسب گل بوته در جایگاه چهارم قرار گرفت.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های ۲ سال، از ۲ تا ۴ امتیاز، دوخون به مسافت ﻫﺰاﺭ متر شکل گرفت که امیر مختومی با اسب آژدر زودتر از خط پایان عبور کرد و کمال دلیجه عطا با اسب ویو دنس و محمد خوجملی با اسب یوهان بلیک به ترتیب دوم و سوم شدند و آق اویلی بشگرد با اسب سویلای در جایگاه چهارمی قرار گرفت.

در دور پنجم اسب‌های ۳ تا ۴ ساله، از ۳۸ تا ۴۶ امتیاز، دوخون، به مسافت ۱۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دلیجه عطا با اسب آکام اولین نفر از خط پایان عبور کرد و آق اویلی بشگرد با اسب بابوی و ستار مهرانی با اسب کوانتوم نفرات دوم و سوم این دور را به دست آوردند و آرمین آق آتابای با اسب آسپایر چهارمین نفر بود که به خط پایان رسید.

در دور ششم اسب‌های از ۳ تا ۴ ساله، هندیکاپ، دوخون به مسافت ﻫﺰاﺭ و ۶۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که در این کورس پایانی با درخشش کمال دلیجه عطا با اسب ویمتو موفق به کسب مقام اول شد و ستار مهرانی با اسب کومانچی و آرمین آق آتابای با اسب عالم ناب به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند و آق اویلی بشگرد با اسب جم استون به مقام چهارمی اکتفا کرد.

در پایان رقابت‌های امروز ﺟﻮایز نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در پایان هفته بیست و هشتم رقابت‌های کورس اسبدوانی زمستان گنبدکاووس، کمال دالیجه عطا با کسب ۲۰ امتیاز بهترین چابکسوار هفته شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

اﻧﺘﻬﺎی ﭘﻴﺎﻡ/م
 

ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻫﻔﺘﻪ ﺑﻴﺴﺖ و ﻫﺸﺘﻢ ﻛﻮﺭﺱ اﺳﺒﺪﻭاﻧﻲ ﮔﻨﺒﺪﻛﺎﻭﻭﺱ مشخص شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.