مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: سامانه بارشی که از امروزجمعه بتدریج آسمان استان راتحت نفوذ قرارداده تا روز دوشنبه هفته آینده فعال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدطالب حیدری گفت:طبق تحلیل و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی٬ از امروز جمعه به تدریج سامانه جدید بارشی استان را تحت نفوذ قرار می‌دهد و تا روز دوشنبه منجر به بارش‌های مناسب و قابل توجه در استان می‌شود.

وی افزود: بارش در نواحی غربی و جنوبی استان از شدت بالاتری برخوردار خواهد بود و میانگین بارش تجمعی در این نواحی بیشتر از ١٠٠ میلی‌متر پیش‌بینی شده است.

حیدری بیان کرد: به علت حجم زیاد روان‌آب به ویژه در روز شنبه تا یکشنبه امکان سیل‌آبی شدن مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر و اختلال در تردد وجود دارد.

وی تاکید کرد: بخش عمده ریزش‌های جوی مخصوصا در شروع فعالیت سامانه بارشی به صورت بارش باران است، اما برای نواحی شمالی، گردنه‌ها و تمام ارتفاعات استان از روز شنبه هفته آینده بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی کردستان در پایان افزود: متعاقب عبور سامانه بارشی از صبح روز دوشنبه هفته آینده، تا آخر هفته دما شبانه و اوایل صبح کاهش می‌یابد.


انتهای پیام/ م/پ

 

کاهش دمای هوا در استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.